Navigera till koncernens hemsidor
LOGGA IN
Inblicks facebook sida Inblicks Twitter sida

Sommarnummer av Inblick i Trons Värld!


Sommar​säsongen för alltid med sig en massa tillfällen att dela med sig ​av den kristna tron. ​Varför inte med hjälp av en tidning? Innehåller ​åtta ​goa livsberättelser, samt skriver om hur du kan få en relation med Gud.

Inblick i Trons Värld ​är gott hjälpmedel till att nå utanför kyrkväggarna med evangeliet. ​Tidningen ​ges ut fyra gånger per år och är specialdesignat för evangelisation med några av de bästa vittnesbörden från Nyhetstidningen Inblick. Det är en skatt med härliga berättelser om hur Jesus berör människor med sin kärlek och sen frälser, helar och upprättar. Beställ era tidningar redan idag. 

Gå vidare till beställning


Provläs Inblick i Trons Värld


Här kan du provbläddra i det senaste numret och i övriga tillgängliga utgåvor av Inblick i Trons Värld. Vissa nummer är utformade för specifika målgrupper, men alla pekar tydligt på Jesus.  Det finns tidsangivelse på framsidan, men innehållet är tidslöst och evangeliet om Jesus är alltid lika aktuellt.

Klicka på bilden av tidningen så kan du provläsa innehållet. ​Återvänd sedan till denna sida för att kunna gå vidare till beställningsformuläret!
 

ITV sommar 2019_framsida_hemsida

Sommar 2019

Nu finns sommarnumret av Inblick i Trons Värld ​tillgängligt. Tidningen är ett utmärkt hjälpmedel i evangelisationen för församlingar och enskilda kristna som vill nå ut med de goda nyheterna om Jesus Kristus.

Tidningen är fylld med fräscha vittnesbörd från vanliga människor som berättar om hur Gud har förvandlat deras liv. Linda som var arg på Gud och Kjell som hittade en inre styrka är bara två exempel.

16 sidor, vikt 60 gram



      


ITV_påsk_2019 Framsida

Påsk 2019

Nu finns påsknumret av Inblick i Trons Värld ute, som ett utmärkt hjälpmedel i evangelisationen för församlingar och enskilda kristna som vill nå ut med de goda nyheterna om Jesus Kristus. Tidningen är fylld med fräscha vittnesbörd från vanliga människor som berättar om hur Gud har förvandlat deras liv. Camilla som försökte meditera men fann Gud och Jonathan som blev fri från hat och aggressivitet är bara två exempel.
20 sidor, vikt 75 gram




      

ITV_jul_2018 Framsida hemsida

Jul 2018

I det här julnumret av Inblick i Trons Värld kan du läsa nio livsberättelser som pekar på julfirandets  centralperson, Jesus. Detta kompletterat med utdrag ur julevangeliet en sida om hur man blir frälst.
20 sidor, vikt 75 gram

ITV_sommar_2018 Framsida​ Sommar 2018

I det här vårnumret av Inblick i  Trons Värld kan du läsa ​tolv livsberättelser som pekar på Jesus. 
​24 sidor, vikt 90 gram

ITV vår 2018_framsida

​Vår 2018

I det här vårnumret av Inblick i Trons Värld kan du läsa ​åtta livsberättelser som pekar på Jesus. 
​16 sidor, vikt 60 gram
ITV nr 3_2014 - FRAMSIDA - Webb

Från Islam till Jesus

Vittnesbörd från muslimer som funnit Jesus. Åtta olika vittnesbörd och en artikel som bra beskriver skillnaden mellan islam och den kristna tron.
16 sidor, vikt 60 gram


      

ITV nr 2 sommar 2017_framsida hemsidaSommar 2017

I det här sommarnumret av Inblick i Trons Värld kan du läsa Jerusalemsångaren Ulf Christianssons, Anita Barkers och ​tio andra livsberättelser som pekar på Jesus. 
Extra tjockt nummer med 28 sidor, vikt 105 gram

31 maj, 2019

– Jag stod utan hopp och allt var nattsvart

Angelica Victorin | 13 dec , 2018
Trots att det sista Rasmus ville var att bli drogmissbrukare som sina föräldrar, blev han fast i drogträsket. För tre år sedan mötte han Gud hemma i sovrummet och idag är han en helt ny människa. – Jag blev fylld av en värme och frid som är obeskrivlig. All oro och tyngd jag gått med så länge bara försvann och jag blev befriad av Guds kärlek.
Jag_stod_utan_hopp_och_allt_var_nattsvart
Rasmus växte upp i en missbrukarfamilj där det var stökigt i perioder, berättar han. Ingen trodde på Gud, utan hans föräldrar kämpade i egen kraft för att försöka få rätsida på livet.  
– Såklart var det tufft. Jag var ledsen och orolig när mamma och pappa var konstiga, det vill säga påtända. Men jag låtsades att allt var bra hemma och blev den roliga killen i skolan. 
Det var nära att Rasmus och hans lillebror blev omhändertagna av socialtjänsten. Föräldrarna kämpade för att de skulle få bo kvar och hela familjen bodde ett tag på behandlingshem för att bryta missbruket, minns Rasmus. 
– Det fungerade ett par år, sedan var det igång igen och så höll det på under hela uppväxten. Jag skötte skolan och spelade mycket handboll i tonåren. Hade bestämt mig för att inte bli som mina föräldrar och var ganska lugn fram tills 17-18-årsåldern. Då kom familjeförbannelsen över mig med. 

Började med droger

Rasmus var ute och festade med en ny kompis i sitt handbollslag som tyckte de borde köpa tjack, amfetamin. 
– Jag minns att det blev en otrolig kamp inom mig. Hela mitt inre skrek nej, men jag trängde undan det och testade. Jag blev fast direkt. De första åren var det kul, men jag började känna mig alltmer vilsen i mig själv.
Han gick ut byggprogrammet och började jobba som målare. Trots missbruket skötte han jobbet. Precis som under barndomen tog han på sig en mask och lät andra tro att allt var bra. 
– Kokain och amfetamin körde jag på helgerna. I perioder var det cannabis hela tiden. Jag rörde mig bara bland likasinnade som fick mig att tycka att jag levde ganska normalt.  
En vän Rasmus inte träffat på ett bra tag, sa till honom att han hade grava missbruksproblem.
 – Jag blev arg på honom, men till slut sjönk det in och jag accepterade det. Jag sökte vård men blev bara erbjuden tabletter. Det rann ut i sanden. Det blev tio år med mycket festande och drogmissbruk av i stort sett allt utom heroin, säger Rasmus. 

Dömdes för misshandel

Han beskriver sig samtidigt som en sökare och fördjupade sig i olika konspirationsteorier.
– Jag förstod verkligen hur ond denna värld är, men jag stod utan hopp och allt var nattsvart. Jag tänkte att världen var helt i kaos, att allt kommer att spåra ur. Ett tag höll jag på att tappa greppet och bli tokig av alla konspirationer jag läste om. Även självmordstankar dök upp ibland. 
När han träffade en tjej som heter Natalie och flyttade med henne från Göteborg började livet ordna upp sig ett tag. 
– Vi fick barn och jag kom bort från kretsen där jag rörde mig. Men även efter att vi bildat familj ville jag ut och festa som jag alltid gjort. Jag fick ingen ro och inget sammanhang inombords trots barn och en fin tjej som jag levde med.
 Festandet fick ett abrupt slut när Rasmus slog ner en kille på krogen. Han dömdes till fängelse, vilket slutligen resulterade i 200 timmars samhällstjänst.
– Då bestämde jag mig verkligen för att det måste få ett slut. Vi hade precis fått vår son och det kändes som att jag höll på bli som mina föräldrar. 
Rasmus började meditera och tänka positivt, men fann ingen frid, berättar han. Livet fungerade bättre, men han blev aldrig tillfreds. 

Blev fri

Hösten 2015 när han var 31 år gammal, upptäckte Rasmus Jesus. Det började med att han sensommaren samma år mötte en äldre man som vittnade om vad Jesus gjort i hans liv. 
– Vi satt och pratade en lång stund. Det var första gången jag förstod att Jesus förlåter och att det finns ett nytt liv i honom. 
Sedan sprang han på en jobbarkompis på stan som var uttalat kristen och en broder till honom. De växlade bara ett par ord men det hände något i Rasmus inre. 
– Där fanns en glädje, det lyste liksom om dem. Någon vecka senare mötte jag Gud hemma i mitt sovrum. 
Han var väldigt sliten både mentalt och fysiskt. När Rasmus kom hem efter jobbet sa han till Natalie att han måste lägga sig och vila. 
– Jag började gråta i sängen och skakade. Det var som att Herren tog allt jag bar på av skam, oro och rädslor. Jag blev fylld av en värme och frid som är obeskrivlig. Det var starkt. All tyngd jag gått med så länge bara försvann och jag blev befriad av Guds kärlek. 
Rasmus gick ut i vardagsrummet till sin sambo och sa: ”jag tror jag blivit frälst!” Efter den händelsen gick han ”all in” för Jesus, började gå till kyrkan, på bönemöten och döptes hemma i badrummet. 

Ett nytt liv

Efter sitt möte med Jesus vändes hela livet upp och ner, berättar han. 
– Jag började förstå att jag som troende behöver följa Jesu exempel och att mina handlingar inte längre kan vara samma som förr. Jag är ny i honom. Det svarta hålet jag försökt fylla med allt möjligt under åren är nu fyllt. Den största förändringen är just att jag har frid. Gud går först i livet, annars funkar ingenting. 
Han berättar att Jesus tog bort suget efter drogerna. Efter några återfall är Rasmus numera drogfri sedan ett bra tag. Natalie blev frälst ett år efter honom. De gifte sig i somras och har idag tre barn som går i söndagsskolan. 
A​NGELIC VICTORIN