Navigera till koncernens hemsidor
LOGGA IN
Inblicks facebook sida Inblicks Twitter sida

Påsknummer av Inblick i Trons Värld!


Påsken är alltid ett gyllene tillfälle att dela med sig om den kristna tron. Detta nummer gör det ännu lättare. Innehåller nio starka livsberättelser, samt sidor om vad påsken handlar om och om hur du kan bli frälst.

Inblick i Trons Värld hjälper dig och er att nå utanför kyrkväggarna med evangeliet. ​Tidningen ​ges ut fyra gånger per år och är ett specialdesignat hjälpmedel för evangelisation med några av de bästa vittnesbörden från Nyhetstidningen Inblick. Det är en skatt med härliga berättelser om hur Jesus frälser, helar och upprättar. Beställ era tidningar redan idag. 

Gå vidare till beställning


Provläs Inblick i Trons Värld


Här kan du provbläddra i det senaste numret och i övriga tillgängliga utgåvor av Inblick i Trons Värld. Vissa nummer är utformade för specifika målgrupper, men alla pekar tydligt på Jesus.  Det finns tidsangivelse på framsidan, men innehållet är tidslöst och evangeliet om Jesus är alltid lika aktuellt.

Klicka på bilden av tidningen så kan du provläsa innehållet. ​Återvänd sedan till denna sida för att kunna gå vidare till beställningsformuläret!
 

ITV_påsk_2019 Framsida

Påsk 2019

Nu finns påsknumret av Inblick i Trons Värld ute, som ett utmärkt hjälpmedel i evangelisationen för församlingar och enskilda kristna som vill nå ut med de goda nyheterna om Jesus Kristus. Tidningen är fylld med fräscha vittnesbörd från vanliga människor som berättar om hur Gud har förvandlat deras liv. Camilla som försökte meditera men fann Gud och Jonathan som blev fri från hat och aggressivitet är bara två exempel.
20 sidor, vikt 75 gram




      
ITV_jul_2018 Framsida hemsida

Jul 2018

I det här julnumret av Inblick i Trons Värld kan du läsa nio livsberättelser som pekar på julfirandets  centralperson, Jesus. Detta kompletterat med utdrag ur julevangeliet en sida om hur man blir frälst.
20 sidor, vikt 75 gram

ITV_sommar_2018 Framsida​ Sommar 2018

I det här vårnumret av Inblick i  Trons Värld kan du läsa ​tolv livsberättelser som pekar på Jesus. 
​24 sidor, vikt 90 gram

ITV vår 2018_framsida

​Vår 2018

I det här vårnumret av Inblick i Trons Värld kan du läsa ​åtta livsberättelser som pekar på Jesus. 
​16 sidor, vikt 60 gram
ITV nr 3_2014 - FRAMSIDA - Webb

Från Islam till Jesus

Vittnesbörd från muslimer som funnit Jesus. Åtta olika vittnesbörd och en artikel som bra beskriver skillnaden mellan islam och den kristna tron.
16 sidor, vikt 60 gram


      

ITV nr 2 sommar 2017_framsida hemsidaSommar 2017

I det här sommarnumret av Inblick i Trons Värld kan du läsa Ulf Christianssons, Anita Barkers och ​tio andra livsberättelser som pekar på Jesus. 
Extra tjockt nummer med 28 sidor, vikt 105 gram

– Gud gav mig livet tillbaka

Angelica Victorin | 28 feb , 2019
23 år gammal drabbades Therése Sandström av långvarig huvudvärk som ledde till utmattningssyndrom. I tre år hade hon konstant smärta innan hon blev helad 2016. Pastorn som bad för henne hemma uppmanade henne att börja lovsjunga Herren. I samma stund som Therése började sjunga kände hon hur det pirrade utmed tinningarna och strömmade utmed huvudet bak till nacken.
Gud_gav_mig_livet_tillbaka
När huvudvärken började komma bodde hon i Göteborg tillsammans med sin man och jobbade extra i en skobutik. Samtidigt pluggade Therése Sandström andra året på en låtskrivar- och producentutbildning på distans.
– Under ett års tid hade jag en chef i butiken som var väldigt manipulativ och hon bröt ner mig mentalt. Jag fick ångest över att gå till jobbet och var på helspänn varje gång jag jobbade med henne. 
Den långa perioden av inre stress gjorde att Therése även fick fysiska symptom. Situationen på jobbet gjorde att hon aldrig kunde slappna av, vilket ledde till en ihållande spänningshuvudvärk som höll i sig varje dag under tre års tid. Huvudvärken utlöste i sin tur utmattningssyndrom. 

Huvudvärk och utmattning

– Hela livet förändrades då jag inte orkade jobba, träffa vänner lika ofta eller träna, och jag var tvungen att planera allt utifrån min energi. Så snart jag hade sagt upp mig från jobbet i november 2013 träffade jag en läkare som sjukskrev mig. 
Therése fick muskelavslappnande medicin utskrivet. Därefter gick hon till en kurator och till en sjukgymnast som utförde akupunktur. Men inget av detta hjälpte vare sig mot huvudvärken eller tröttheten över huvud taget, berättar hon. 
– Jag var hemma mycket och sov en del på dagarna. Träffade jag en kompis fick jag ta det lugnt en dag emellan innan jag kunde boka in något nytt. Hade jag ansträngt mig extra mycket och till exempel varit på bröllop, gjort en resa eller haft mycket att göra kunde jag vara sängliggande hela dagen efteråt. 

Gud enda räddningen

Therése minns att hon var jätteledsen för att hon inte kunde leva ett normalt liv. Men också för att hon kände att Gud kallat henne till att skriva musik och det fanns ingen ork alls till att vara kreativ eller skriva låtar.
– Jag började be: ”Om du vill att jag ska skriva låtar, Gud, så måste du ge mig förutsättningarna för att kunna göra det”. 
Hon är uppvuxen i en kristen familj och har alltid trott på Jesus, men hade inte den nära relationen med honom då som hon har idag. Therése hade inte stött på helande på något väldigt konkret sätt tidigare, men trodde ändå att Gud kunde hela. 
– Efter att ha provat det mesta inom mänskliga medel för att lindra symtomen utan resultat visste jag till slut att Gud var den ende som kunde göra mig hel. 
Efter sin andra sjukskrivning gick Therése gråtande från läkarbesöket. Då upplevde hon plötsligt Guds närvaro i trapphuset på vägen ut. Han uppenbarade att han är vår största läkare som kan göra det omöjliga.
– Endast Gud har sista ordet om vår hälsa och kropp. Det gav mig sådan tröst. Vi kan verkligen stå på Guds ord.

Upplevde Guds närvaro

Under våren 2016 hade Therése och hennes man börjat söka Gud på ett helt nytt sätt och fått möta människor som levde med en radikal tro, berättar hon. 
Hennes man producerade under denna period Sebastian Staksets debutalbum som soloartist och Sebastian bjöd in dem till en bönegrupp i sitt hem. Där lärde de känna hans pastorer som var med och bad många gånger för Theréses huvudvärk. 
– Jag och min man började få personliga gudsmöten och lära känna Gud för den han verkligen är. Nu fick vi uppleva den helige Ande på ett sätt som vi aldrig tidigare gjort. 
De såg Gud röra sig bland vännerna i bönegruppen; folk blev befriade och förvandlade av hans gränslösa kärlek. 
– Själva fick vi också uppleva Guds kärlek och mötte honom i uppenbarelser av hans ord och i det profetiska ordet. 
Fri från allt
Det gick upp och ner för Therése som försökte börja jobba, men huvudvärken och tröttheten var konstant närvarande.  
– En kväll i oktober 2016 hade jag så fruktansvärt ont i huvudet att jag trodde att jag skulle gå under. Då ringde jag en av pastorerna och han och hans fru kom hem till oss och vi bad tillsammans. 
De bad en enkel bön om att Gud skulle ta all huvudvärk och trötthet i Jesu namn och allt som hade orsakat den. Pastorn uppmanade henne att börja lovsjunga Herren och det gjorde hon. 
– I samma stund kände jag hur det pirrade utmed tinningarna och hur det strömmade utmed huvudet bak till nacken. Där och då försvann min huvudvärk och utmattning.
– Jag kände också en värme och som om ett skal gick mitt itu i bröstet. I den stunden upplevde jag att Gud även helade mitt inre. Nästa morgon vaknade jag och hade varken huvudvärk eller trötthet kvar. Och så har det varit sedan dess. 

Ett nytt liv

Therése säger att hon fick möta Gud på ett sådant sätt att hon inte bara tror, utan vet att han finns. 
– Ingen kan ta ifrån mig vad han gjorde för mig. Han visade sin kärlek på ett sådant starkt sätt att inget annat i mitt liv är lika viktigt längre som att få mer av hans närhet och allt han är. Han gav mig livet tillbaka.
Hon förstod att han är en god Gud och lärde sig att han kan vända den värsta kampen i ens liv till en välsignelse, både för ens egen och andras skull, menar hon.
– Idag lever jag ett ganska ostressat liv och arbetar tillsammans med min man Joakim som låtskrivare och producent. Det bästa jag vet är att börja dagen tillsammans med Gud genom bön och bibelläsning. Då känns det som att jag kan tackla det mesta under dagen. 
– Guds frid är det bästa botemedlet mot stress, säger Therése som fått en större kreativitet än hon hade innan hon blev sjuk. 
– Gud har gjort så mycket i mitt låtskrivande. Efter helandet gav jag mina gåvor helt till honom och skriver idag endast musik för hans rike. Han har även utvecklat mig rent vokalmässigt och jag kan ta toner som jag aldrig kunnat tidigare. 

Fortsätt lita på Gud

Therése och Joakim Sandström arbetar under artistnamnet Hope och är mitt uppe i en process att skriva ett nytt album samtidigt som de arbetar ihop med andra artister. 
– I hans nåd och kraft klarar jag allt, om jag söker honom först. Vi är skapade till att leva nära Gud. När vi söker honom på riktigt finner vi vår identitet i Kristus och blir de vi var tänkta från början. 
Hon upplever att hon är mer sig själv nu och tryggare än någonsin tidigare, efter att verkligen fått möta honom.
– Det är en resa och en lärdom hela livet. Jag gör mitt bästa så får Jesus göra det jag inte själv kan göra. 
Man ska alltid fortsätta hoppas på helande och våga fortsätta be om det, både ensam och i förbönssituationer, avslutar Therése: 
– Lita på att Gud hör dina böner och att han kan vända allt, till det bästa för dig. Han är inte den som orsakat din sjukdom. Han är den som dog på korset för att ta all din sjukdom och smärta. När du gråter, gråter han. Och när du blir hel finns det ingen som firar det med dig mer än Jesus Kristus. 
A​NGELICA VICTORIN