Navigera till koncernens hemsidor
LOGGA IN
Inblicks facebook sida Inblicks Twitter sida

Sommarnummer av Inblick i Trons Värld!


Sommar​säsongen för alltid med sig en massa tillfällen att dela med sig ​av den kristna tron. ​Varför inte med hjälp av en tidning? Innehåller ​åtta ​goa livsberättelser, samt skriver om hur du kan få en relation med Gud.

Inblick i Trons Värld ​är gott hjälpmedel till att nå utanför kyrkväggarna med evangeliet. ​Tidningen ​ges ut fyra gånger per år och är specialdesignat för evangelisation med några av de bästa vittnesbörden från Nyhetstidningen Inblick. Det är en skatt med härliga berättelser om hur Jesus berör människor med sin kärlek och sen frälser, helar och upprättar. Beställ era tidningar redan idag. 

Gå vidare till beställning


Provläs Inblick i Trons Värld


Här kan du provbläddra i det senaste numret och i övriga tillgängliga utgåvor av Inblick i Trons Värld. Vissa nummer är utformade för specifika målgrupper, men alla pekar tydligt på Jesus.  Det finns tidsangivelse på framsidan, men innehållet är tidslöst och evangeliet om Jesus är alltid lika aktuellt.

Klicka på bilden av tidningen så kan du provläsa innehållet. ​Återvänd sedan till denna sida för att kunna gå vidare till beställningsformuläret!
 

ITV sommar 2019_framsida_hemsida

Sommar 2019

Nu finns sommarnumret av Inblick i Trons Värld ​tillgängligt. Tidningen är ett utmärkt hjälpmedel i evangelisationen för församlingar och enskilda kristna som vill nå ut med de goda nyheterna om Jesus Kristus.

Tidningen är fylld med fräscha vittnesbörd från vanliga människor som berättar om hur Gud har förvandlat deras liv. Linda som var arg på Gud och Kjell som hittade en inre styrka är bara två exempel.

16 sidor, vikt 60 gram



      


ITV_påsk_2019 Framsida

Påsk 2019

Nu finns påsknumret av Inblick i Trons Värld ute, som ett utmärkt hjälpmedel i evangelisationen för församlingar och enskilda kristna som vill nå ut med de goda nyheterna om Jesus Kristus. Tidningen är fylld med fräscha vittnesbörd från vanliga människor som berättar om hur Gud har förvandlat deras liv. Camilla som försökte meditera men fann Gud och Jonathan som blev fri från hat och aggressivitet är bara två exempel.
20 sidor, vikt 75 gram




      

ITV_jul_2018 Framsida hemsida

Jul 2018

I det här julnumret av Inblick i Trons Värld kan du läsa nio livsberättelser som pekar på julfirandets  centralperson, Jesus. Detta kompletterat med utdrag ur julevangeliet en sida om hur man blir frälst.
20 sidor, vikt 75 gram

ITV_sommar_2018 Framsida​ Sommar 2018

I det här vårnumret av Inblick i  Trons Värld kan du läsa ​tolv livsberättelser som pekar på Jesus. 
​24 sidor, vikt 90 gram

ITV vår 2018_framsida

​Vår 2018

I det här vårnumret av Inblick i Trons Värld kan du läsa ​åtta livsberättelser som pekar på Jesus. 
​16 sidor, vikt 60 gram
ITV nr 3_2014 - FRAMSIDA - Webb

Från Islam till Jesus

Vittnesbörd från muslimer som funnit Jesus. Åtta olika vittnesbörd och en artikel som bra beskriver skillnaden mellan islam och den kristna tron.
16 sidor, vikt 60 gram


      

ITV nr 2 sommar 2017_framsida hemsidaSommar 2017

I det här sommarnumret av Inblick i Trons Värld kan du läsa Jerusalemsångaren Ulf Christianssons, Anita Barkers och ​tio andra livsberättelser som pekar på Jesus. 
Extra tjockt nummer med 28 sidor, vikt 105 gram

31 maj, 2019

Att bekymra sig förändrar inget

Rigmor Holst | 21 mar , 2019
Ett av de mest revolutionerande uttrycken i Bibeln måste väl ändå vara Jesus ord om att inte bekymra sig, i Matteus evangeliet kapitel sex? Hur lätt är det? Det ligger så nära det mänskliga. Frågor som ”Hur ska det gå?” och ”Kommer jag klara det här?” dyker ofta upp.
Att_bekymra_sig_farandrar_inget
Hur kan Jesus säga ”Bekymra dig inte för vad du ska äta eller vad du ska dricka eller vad du ska ha på dig för kläder”? Är det inte det mest grundläggande i en människas vardag?

En hedning, utifrån Bibelns sätt att se på det, är en person som inte känner Israels Gud. Jesus talade till judar. Människor som sedan de var små hade hört talas om Guds trofasthet mot sitt folk. Berättelser om hur Gud försåg dem med mat i öknen. De fick höra om kläder, som inte under fyrtio år blev utslitna och om skor som under samma period inte blev utnötta. 
De levde med undervisningen om skapelseberättelsen, om hur Gud lade allt till rätta för människans livsuppehälle på den här planeten innan han skapade dem och planterade dem i en miljö som var skräddarsydd för deras överlevnad.
”Hedningarna bekymrar sig över allt sådant som tillhör det jordiska, men ni som vet vem Israels Gud är, borde inte ni veta bättre? Har ni inte förstått att när ni söker hans rike först, så ska ni få allt det andra som er Fader i himlen vet att ni behöver?” sade Jesus. 

Guds rike består av rättfärdighet, frid och glädje i den helige Ande. Om vi förlorar friden och glädjen slokar allt runt oss. Om vi inte lever i rättfärdighet, så långt det beror på oss, blir frukten oro och bekymmer istället för frid och glädje. 
Jag tror inte att Jesus menade att vi inte ska bry oss. Det finns de som skulle må bra av att tänka lite mer på vad de stoppade i munnen eller vad de hade på sig. Jesus vet ju också att många sliter för att få det vardagliga att gå ihop. Det jag tror han vill säga oss är: Att bekymra sig ändrar ingenting. 

Min farmor brukade säga att den största bördan en människa bär är den hon bär i förväg, innan det händer. Hennes långa liv hade lärt henne att det mesta av det hon bekymrade sig över inträffade aldrig. 
Det var även hon som lärde mig att ta ansvar för de tankar som jag tillät mig husera i mitt huvud. Gång på gång påminde hon mig om att vissa tankar måste jag avvisa för just vad de är; en tanke. En tanke är inte detsamma som att allt jag tänker kommer att hända. Vissa tankar tål att tänkas. Andra gör vi bäst i att avvisa.

Gud har omsorg om oss. Glöm inte det. Allt går inte på räls. Ibland är det mer än kämpigt. En sak är dock helt säker. Att gå runt och oroa sig förändrar inget. Det dränerar oss på kraft. Det är som att sitta i en gungstol. Man har något att göra men man kommer ingenvart. 
Vi kan välja att lyda Jesus. Han vet helt säkert vad han pratade om. Vi har ett val. Antingen tar vi honom på orden eller så fortsätter vi att bära bördorna själva.
RIGMOR HOLST
Chefredaktör