Navigera till koncernens hemsidor
LOGGA IN
Inblicks facebook sida Inblicks Twitter sida

Sommarnummer av Inblick i Trons Värld!


Sommar​säsongen för alltid med sig en massa tillfällen att dela med sig ​av den kristna tron. ​Varför inte med hjälp av en tidning? Innehåller ​åtta ​goa livsberättelser, samt skriver om hur du kan få en relation med Gud.

Inblick i Trons Värld ​är gott hjälpmedel till att nå utanför kyrkväggarna med evangeliet. ​Tidningen ​ges ut fyra gånger per år och är specialdesignat för evangelisation med några av de bästa vittnesbörden från Nyhetstidningen Inblick. Det är en skatt med härliga berättelser om hur Jesus berör människor med sin kärlek och sen frälser, helar och upprättar. Beställ era tidningar redan idag. 

Gå vidare till beställning


Provläs Inblick i Trons Värld


Här kan du provbläddra i det senaste numret och i övriga tillgängliga utgåvor av Inblick i Trons Värld. Vissa nummer är utformade för specifika målgrupper, men alla pekar tydligt på Jesus.  Det finns tidsangivelse på framsidan, men innehållet är tidslöst och evangeliet om Jesus är alltid lika aktuellt.

Klicka på bilden av tidningen så kan du provläsa innehållet. ​Återvänd sedan till denna sida för att kunna gå vidare till beställningsformuläret!
 

ITV sommar 2019_framsida_hemsida

Sommar 2019

Nu finns sommarnumret av Inblick i Trons Värld ​tillgängligt. Tidningen är ett utmärkt hjälpmedel i evangelisationen för församlingar och enskilda kristna som vill nå ut med de goda nyheterna om Jesus Kristus.

Tidningen är fylld med fräscha vittnesbörd från vanliga människor som berättar om hur Gud har förvandlat deras liv. Linda som var arg på Gud och Kjell som hittade en inre styrka är bara två exempel.

16 sidor, vikt 60 gram



      


ITV_påsk_2019 Framsida

Påsk 2019

Nu finns påsknumret av Inblick i Trons Värld ute, som ett utmärkt hjälpmedel i evangelisationen för församlingar och enskilda kristna som vill nå ut med de goda nyheterna om Jesus Kristus. Tidningen är fylld med fräscha vittnesbörd från vanliga människor som berättar om hur Gud har förvandlat deras liv. Camilla som försökte meditera men fann Gud och Jonathan som blev fri från hat och aggressivitet är bara två exempel.
20 sidor, vikt 75 gram




      

ITV_jul_2018 Framsida hemsida

Jul 2018

I det här julnumret av Inblick i Trons Värld kan du läsa nio livsberättelser som pekar på julfirandets  centralperson, Jesus. Detta kompletterat med utdrag ur julevangeliet en sida om hur man blir frälst.
20 sidor, vikt 75 gram

ITV_sommar_2018 Framsida​ Sommar 2018

I det här vårnumret av Inblick i  Trons Värld kan du läsa ​tolv livsberättelser som pekar på Jesus. 
​24 sidor, vikt 90 gram

ITV vår 2018_framsida

​Vår 2018

I det här vårnumret av Inblick i Trons Värld kan du läsa ​åtta livsberättelser som pekar på Jesus. 
​16 sidor, vikt 60 gram
ITV nr 3_2014 - FRAMSIDA - Webb

Från Islam till Jesus

Vittnesbörd från muslimer som funnit Jesus. Åtta olika vittnesbörd och en artikel som bra beskriver skillnaden mellan islam och den kristna tron.
16 sidor, vikt 60 gram


      

ITV nr 2 sommar 2017_framsida hemsidaSommar 2017

I det här sommarnumret av Inblick i Trons Värld kan du läsa Jerusalemsångaren Ulf Christianssons, Anita Barkers och ​tio andra livsberättelser som pekar på Jesus. 
Extra tjockt nummer med 28 sidor, vikt 105 gram

22 aug, 2019
02 aug, 2019

Sahra levde livet på en tropisk ö

Anna-Karin Stenberg | 18 apr , 2019
I sociala sammanhang kunde Sahra Gillberg känna sig utanför och annorlunda, som om hon inte riktigt passade in. Sahra "hakade på" de människor som var runt omkring henne men undrade varför tomrummet på insidan inte försvann, trots att hon försökte fylla det.
Sahra_levde_livet_pa_en_tropisk_o
23-åriga Sahra Gillbergs liv förändrades i september förra året under en gudstjänst på Frälsningsarmén i Halmstad. Men innan dess var livet tomt och meningslöst. Sahra sökte efter sin identitet på olika sätt.
– Efter gymnasiet jobbade jag en kort period inom min pappas företag hemma i Anderstorp. Efter ett år upptäckte jag en värld av resor och flyttade till Indonesien för att jobba med dykning. Det blev sedan en tur till Thailand och därefter en säsong i Vemdalen. 
– Jag trivdes inte hemma i Sverige och sökte mig bort för att finna något annat. Det blev att jag hängde med i "lunken" av det som fanns runt omkring. Vi dök på dagarna och det blev en del festande på kvällarna. Egentligen tyckte jag aldrig att det kändes meningsfullt att dricka alkohol, men det var som om det inte fanns något alternativ. 
– Jag fick inte ut något av det men fortsatte ändå att göra det, i hopp om att det skulle förändras och jag skulle hitta det jag sökte efter. Jag kände en ensamhet i att festa och "leva livet på en tropisk ö" vilket gjorde att jag drack mer alkohol och lade mer tid och energi på att vara social och umgås med vänner. 

Möte med Guds kärlek

Sahra är inte uppvuxen i en kristen familj men har en pojkvän vars föräldrar är kristna vilket blev den första introduktionen till den kristna tron. Hon började gå på Öppen kyrka på" Frälsis" och hade en väninna som var med i Frälsningsarmén. En dag före en gudstjänst fick Sahra möta Guds kärlek  genom den helige Andes närvaro och tårarna strömmade nerför kinderna.
– Jag upplevde en varm, härlig, omfamnande känsla som jag aldrig tidigare hade känt. Jag förstod inte då att det var den helige Ande som jag hade mött. Det betydde så mycket att komma till en plats där folk brydde sig och ville be för mig och där många människor hade ett vittnesbörd på ett "före och efter". Människor som vittnade att de funnit frid i sin tro. 
– Det blev som att få ett löfte om att det finns någonting mer och samtidigt ett bevis på att jag varit sökande efter något mer, för detta var verkligen "något mer". Något mer än bara livet självt. Något mer än bara alkohol, fester, vänner, kläder, pengar, utbildning, karriär, sociala medier,  status, fasad, materiella ting. Detta var en känsla av livet. Det verkliga livet. Tidigare var jag så vilsen men nu har jag fått grepp om min identitet.

Förkastelse och utanförskap

Under konferensen " Design for life", som handlar om lärjungaskap och om att upptäcka sina gåvor och följa kallelsen, fick Sahra uppleva hur Gud tydliggjorde hur han varit med och hjälpt henne i olika situationer i livet. " Din kallelse just nu är att vara med mig" sa Gud till Sahra som beskriver sig som en mycket osäker person innan frälsningen. Hon kände sig missförstådd och som att hon inte passade in. 
 Det var som att ha kläder som ömmade på sig. Jag ville vara på ett sätt men kunde inte bära upp mig själv.  Jag var också en person som tänkte att jag inte behövde Gud i mitt liv. Jag tror att det är så för många människor som är styrda av sitt ego och tycker att de har allt vad de behöver.  
– Jag hade det bra materiellt sett och tyckte att jag kunde klara mig själv. Mina behov var tillgodosedda men jag insåg sedan att jag ändå behövde hjälp.

En frimodig tjej

Nu betyder bön, lovsång och att läsa Bibeln så mycket för henne. Ett bibelställe som Sahra starkt värdesätter  är ”kärlekens lov” i Första korintierbrevet kapitel 13. Att kärleken är tålmodig och mild. Sahra har blivit befriad från skam och skuld och kunnat förlåta sig själv för olika saker i det förflutna. Räddningen blev att kunna se sig själv i Guds ögon och som hon säger " förstå grejen" med kärleken.
– Jag förstod att Gud älskar mig villkorslöst och kan nu se på mig själv med snällare ögon och  utöver mitt jobb som tjänstekoordinator så är jag mycket på Frälsis som volontär tillsammans med barn och unga. Jag har en dröm att jobba för kyrkan och nå ut till unga vuxna som står inför livsval.  Jag vill tala tro in i folks liv och nå ut till alla de andra " Sahror" som finns där ute som också är sökande och som vill uppleva mer än bara fasad, popularitet,  status och materiella ting. Det är från Jesus som man ska få sitt värde i livet och inte genom bekräftelse från andra. 
Idag känner hon sig frimodig. Att be för människor eller att vara med i lovsången upplevs inte som något hinder för Sahra.
– Många kanske har ett vittnesbörd av att komma från stort mörker av olika slag  och sedan bli frälsta. Men jag tillhörde en målgrupp som jag tror är svår att nå. De  som upplever att de inte saknar någonting, men som egentligen är "fattiga" trots att de kanske har det bra materiellt sett. 
– Det är skillnad på att vara "rik" och "rik". Du kan vara rik i världens ögon men ändå den fattigaste som finns för att du inte har Gud. Det är så mycket jämförelse på sociala medier och det är så viktigt hur man ser ut i andra människors ögon. 
– Jag brukade tänka att kyrkan var larv och trams, men nu vill jag nå ut till dem som tror att de har allt men inte har Gud i sina liv. Det handlar inte om att vara smart, framgångsrik och inte om utseende, kläder eller om att vara intressant. 
– Det finns mer än fasaden. Om man har det bra och någon säger att det finns något som är ännu bättre, varför inte testa det då? Den som är rikast är den som ingenting har men ändå är lycklig.
ANNA-KARIN STENBERG