Navigera till koncernens hemsidor
LOGGA IN
Inblicks facebook sida Inblicks Twitter sida

Sommarnummer av Inblick i Trons Värld!


Sommar​säsongen för alltid med sig en massa tillfällen att dela med sig ​av den kristna tron. ​Varför inte med hjälp av en tidning? Innehåller ​åtta ​goa livsberättelser, samt skriver om hur du kan få en relation med Gud.

Inblick i Trons Värld ​är gott hjälpmedel till att nå utanför kyrkväggarna med evangeliet. ​Tidningen ​ges ut fyra gånger per år och är specialdesignat för evangelisation med några av de bästa vittnesbörden från Nyhetstidningen Inblick. Det är en skatt med härliga berättelser om hur Jesus berör människor med sin kärlek och sen frälser, helar och upprättar. Beställ era tidningar redan idag. 

Gå vidare till beställning


Provläs Inblick i Trons Värld


Här kan du provbläddra i det senaste numret och i övriga tillgängliga utgåvor av Inblick i Trons Värld. Vissa nummer är utformade för specifika målgrupper, men alla pekar tydligt på Jesus.  Det finns tidsangivelse på framsidan, men innehållet är tidslöst och evangeliet om Jesus är alltid lika aktuellt.

Klicka på bilden av tidningen så kan du provläsa innehållet. ​Återvänd sedan till denna sida för att kunna gå vidare till beställningsformuläret!
 

ITV sommar 2019_framsida_hemsida

Sommar 2019

Nu finns sommarnumret av Inblick i Trons Värld ​tillgängligt. Tidningen är ett utmärkt hjälpmedel i evangelisationen för församlingar och enskilda kristna som vill nå ut med de goda nyheterna om Jesus Kristus.

Tidningen är fylld med fräscha vittnesbörd från vanliga människor som berättar om hur Gud har förvandlat deras liv. Linda som var arg på Gud och Kjell som hittade en inre styrka är bara två exempel.

16 sidor, vikt 60 gram



      


ITV_påsk_2019 Framsida

Påsk 2019

Nu finns påsknumret av Inblick i Trons Värld ute, som ett utmärkt hjälpmedel i evangelisationen för församlingar och enskilda kristna som vill nå ut med de goda nyheterna om Jesus Kristus. Tidningen är fylld med fräscha vittnesbörd från vanliga människor som berättar om hur Gud har förvandlat deras liv. Camilla som försökte meditera men fann Gud och Jonathan som blev fri från hat och aggressivitet är bara två exempel.
20 sidor, vikt 75 gram




      

ITV_jul_2018 Framsida hemsida

Jul 2018

I det här julnumret av Inblick i Trons Värld kan du läsa nio livsberättelser som pekar på julfirandets  centralperson, Jesus. Detta kompletterat med utdrag ur julevangeliet en sida om hur man blir frälst.
20 sidor, vikt 75 gram

ITV_sommar_2018 Framsida​ Sommar 2018

I det här vårnumret av Inblick i  Trons Värld kan du läsa ​tolv livsberättelser som pekar på Jesus. 
​24 sidor, vikt 90 gram

ITV vår 2018_framsida

​Vår 2018

I det här vårnumret av Inblick i Trons Värld kan du läsa ​åtta livsberättelser som pekar på Jesus. 
​16 sidor, vikt 60 gram
ITV nr 3_2014 - FRAMSIDA - Webb

Från Islam till Jesus

Vittnesbörd från muslimer som funnit Jesus. Åtta olika vittnesbörd och en artikel som bra beskriver skillnaden mellan islam och den kristna tron.
16 sidor, vikt 60 gram


      

ITV nr 2 sommar 2017_framsida hemsidaSommar 2017

I det här sommarnumret av Inblick i Trons Värld kan du läsa Jerusalemsångaren Ulf Christianssons, Anita Barkers och ​tio andra livsberättelser som pekar på Jesus. 
Extra tjockt nummer med 28 sidor, vikt 105 gram

04 jul, 2019
27 jun, 2019
20 jun, 2019

Janne hade planerat självmordet i detalj

Börje Norlén | 13 jun , 2019
Janne Fagerström hade noga planerat var och när han skulle ta sitt liv. Repet han skulle hänga sig i var förberett liksom platsen, en hög motorvägsbro över Mälaren. Endast några dagar återstod tills planen skulle bli verklighet. Men något kom emellan…
Janne_hade_planerat_sjalvmordet_i_detalj
Janne Fagerström föddes i mitten av 60-talet. Hans pappa var pingstpastor, vilket innebar att familjen flyttade en del när Janne växte upp. 
Tidigt tog han emot Jesus i sitt liv, blev döpt och tron har burit honom genom hela livet. I 20-årsåldern blev han ungdomspastor i en förort till Stockholm, något han minns som en mycket lärorik period. I mitten av 90-talet väntade nya spännande utmaningar då församlingen Karisma Center. 
Men livet har inte alltid gått på räls. Det har varit flera tuffa perioder och efter en skilsmässa kändes livet extra tufft. 
– Jag hade just gått igenom min andra skilsmässa och livet var pest. Det kändes som om mina böner inte nådde fram; jag kände mig ensam, onyttig, förbrukad. 
– Jag hade kommit långt i mina självmordsplaner; skaffat ett rep och gjort en löpsnara i ena ändan. En hög motorvägsbro över Mälaren, hade jag utsett till platsen för dådet. 
– Det vilade verkligen ett tungt mörker över mitt liv, men Gud räddade mig i sista stund. 

Beslutet var fattat

Beslutet var fattat och strängt taget fanns det ingen väg tillbaka. Men bara några dagar innan planerna skulle sättas i verket, ringde en troende kvinna som Janne kände sedan förut. Hon försökte övertala honom att komma till en Jesusträff på en restaurang i Gävle. Mer eller mindre mot sin vilja och helt utan illusioner åkte Janne i alla fall iväg till Gävle.
– Jag hade till och med repet, som jag tänkte hänga mig i, med i bilen. På Jesusträffen satt jag med ett hundratal andra vid borden i restaurangen. Vi åt, fikade och samspråkade, och emellanåt bjöds det på sång och vittnesbörd. Men jag kände mig bara obekväm och utanför hela sammanhanget. 
Då kom Simon Ådahl, evangelist med profetisk gåva, fram till Janne och sa: ”Jag känner inte igen dig, Janne. Jag ser ett mörker som vilar över dig”. Då berättade Janne om det planerade självmordet och Simon avslöjade då att Gud redan uppenbarat detta för honom, men att han väntat på att Janne själv skulle säga det. 
– Då överraskade Simon mig med att blåsa mig rakt i ansiktet, och jag kände bokstavligt talat att det mörka molnet bara blåste bort. Sedan pekade Simon på två kvinnor som satt vid ett bort i närheten och sa till mig att profetera över dem. Först tvekade jag men gick ändå fram till dem, och då fungerade den profetiska gåvan som förut. 

Detaljer om människor

I det dagliga livet händer det rätt ofta att Janne får en inre kunskap om vissa detaljer i andra människors liv. Även om det kan upplevas obekvämt och påträngande emellanåt har Janne bestämt sig för att ta mod till sig och framföra budskapet till adressaten, mitt i det dagliga livet.  
– Att frambära profetiska hälsningar till folk är ett lite udda uppdrag och jag kan känna igen mig i profeterna i Gamla testamentet, som ofta hade ett visst motstånd att hantera. 
– Det är alltid en viss kamp innan, för Gud kan avslöja ganska känsliga saker för mig. Jag har ett ambulerande jobb och träffar mycket människor och det är inte ovanligt att jag får förmedla närgångna personliga detaljer till mina kunder. Ibland tittar folk på mig som om jag trillat ner från en annan planet. 
Bland annat kan Janne få kunskap om att en person har smärtor någonstans i kroppen och reaktionen blir ofta ”hur kan du veta det”? För det mesta får han då be för dem han träffar och det är inte ovanligt att långvariga, även kroniska, smärtor försvinner efter bönen. 
– Då brukar det inte vara svårt att prata om Jesus heller, och jag får regelbundet föra människor till tro, säger Janne tacksamt. 
Nyligen var Janne med om en upplevelse som berörde honom djupt. Under årens lopp har han flyttat ett antal gånger och då brukar en del tillhörigheter hamna i ouppackade kartonger. Länge hade han letat efter sin gamla predikantbibel, när han äntligen hittade den djupt ner i en undanstuvad kartong och Bibeln hade blivit både tilltufsad och dammig.
– Jag skämdes, när jag plockade upp Bibeln och började torka av den; mitt andliga svärd hade ju blivit så illa behandlat. Då hörde jag som en röst inom mig som sa: ’det här är du, Janne’.
– Samtidigt kände jag den helige Ande komma över mig som varm olja och jag upplevde rent fysiskt hur min slitna och gnisslande andliga rustning blev uppsmord. 
– Det andliga svärdet glödgades och smiddes till igen, och efter en tid av en hel rad tuffa omständigheter började en läkedomsprocess, som pågår än. 

Små ljusglimtar tänds

Till sist delar Janne med sig en syn han hade för några år sedan. Han såg då hur utmaningar som kriminalitet, våld, dödsskjutningar, psykisk ohälsa och missbruk av tyngre droger skulle komma att öka i vårt land. Det har sedan också besannats i nyhetsrapporteringen. Mitt i detta mörker såg Janne också hur det tändes små ljusglimtar över hela landet.
– Sverige behöver se mer av Guds kraft. Anden inom oss blir till störst nytta utanför kyrkans väggar; Jesus var själv mest ute bland folk. 
– Många människor som söker sig till ockulta sammanhang är vidöppna för det andliga. Vi som Guds folk behöver våga erbjuda profetisk förbön, mitt i det dagliga livet. Då kan vi få se hur fler och fler upptäcker Jesus och börjar tro på honom, avslutar Janne, själv ett åsyna vittne till att det verkligen fungerar. 
BÖRJE NORLÉN