Navigera till koncernens hemsidor
LOGGA IN
Inblicks facebook sida Inblicks Twitter sida

Julnummer av Inblick i Trons Värld!


Julsäsongen för med sig många tillfällen att dela med sig ​av den kristna tron. ​Varför inte med hjälp av en tidning? Julnumret innehåller ​​sju ​goa livsberättelser, samt en undervisning om varför vi firar jul och ​en steg-för-steg-artikel om hur du kan få en relation med Gud.

Inblick i Trons Värld ​är gott hjälpmedel till att nå utanför kyrkväggarna med evangeliet. ​Tidningen ​ges ut fyra gånger per år och är specialdesignat för evangelisation med några av de bästa vittnesbörden från Nyhetstidningen Inblick. Det är en skatt med härliga berättelser om hur Jesus berör människor med sin kärlek och sen frälser, helar och upprättar. Beställ era tidningar redan idag. 

Gå vidare till beställning


Provläs Inblick i Trons Värld


Här kan du provbläddra i det senaste numret och i övriga tillgängliga utgåvor av Inblick i Trons Värld. Vissa nummer är utformade för specifika målgrupper, men alla pekar tydligt på Jesus.  Det finns tidsangivelse på framsidan, men innehållet är tidslöst och evangeliet om Jesus är alltid lika aktuellt.

Klicka på bilden av tidningen så kan du provläsa innehållet. ​Återvänd sedan till denna sida för att kunna gå vidare till beställningsformuläret!
 

ITV jul 2019_Framsida hemsida

Jul 2019

Nu finns julnumret av Inblick i Trons Värld ​tillgängligt. Tidningen är ett utmärkt hjälpmedel i evangelisationen för församlingar och enskilda kristna som vill nå ut med de goda nyheterna om Jesus Kristus.

Tidningen är fylld med fräscha vittnesbörd från vanliga människor som berättar om hur Gud har förvandlat deras liv. Maria som förlät sin förgripare, Josef som var pokerproffs och Kiaan Malek som blev frälst i en fyllecell är bara tre exempel.

16 sidor, vikt 60 gram



      


ITV sommar 2019_framsida_hemsida

Sommar 2019

Nu finns sommarnumret av Inblick i Trons Värld ​tillgängligt. Tidningen är ett utmärkt hjälpmedel i evangelisationen för församlingar och enskilda kristna som vill nå ut med de goda nyheterna om Jesus Kristus.

Tidningen är fylld med fräscha vittnesbörd från vanliga människor som berättar om hur Gud har förvandlat deras liv. Linda som var arg på Gud och Kjell som hittade en inre styrka är bara två exempel.

16 sidor, vikt 60 gram



      



      

ITV nr 3_2014 - FRAMSIDA - Webb

Från Islam till Jesus

Vittnesbörd från muslimer som funnit Jesus. Åtta olika vittnesbörd och en artikel som bra beskriver skillnaden mellan islam och den kristna tron.
16 sidor, vikt 60 gram



      
20 feb, 2020
13 feb, 2020
06 feb, 2020

Frid över Reinhard Bonnkes rika minne

Owe Carlsson | 16 jan , 2020
Den 4 januari hölls minnesgudstjänsten för Reinhard Bonnke i USA. Owe Carlsson från Citykyrkan i Älmhult fick en speciell inbjudan och var på plats. – Det var ett privilegium för mig att känna Reinhard Bonnke, den tyska evangelisten som påverkade så många i världen. Jag fick en speciell inbjudan till minnesgudstjänsten. Det var en stor förmån, säger Owe Carlsson som här berättar om sitt samarbete med Bonnke.
Frid_over_Reinhard_Bonnkes_rika_minne
I minnesgudstjänsten, som hölls den 4 januari i den stora Faith Assembly Of God-kyrkan i Orlando Florida, samlades människor från hela världen för att hedra Reinhard Bonnkes minne. Många av representanterna kom från Afrika där Reinhard Bonnke arbetat största delen av sitt liv. 
Reinhard kom till Malmö i slutet av 1980-talet. Då hade han just avslutat en jättekampanj i Nigeria. 
1986 flyttade Kerstin och jag tillsammans med barnen från USA till Malmö för att bli föreståndare för dåvarande Elimförsamlingen. Församlingens kyrka var den välkända Hippodromen som fanns mitt i Malmö centrum. Tiotusentals människor passerade vår fina kyrkan varje dag. Problemet var bara att väldigt få Malmöbor någonsin kom på tanken att komma in.
Under flera år sökte jag Gud i bön. Jag blev alltmer desperat eftersom jag varje år begravde fler än jag fick se döpta. I mina tidiga bönestunder ropade jag till Gud om vägledning. En dag hörde jag tydligt en röst inom mig: ”Kalla Reinhard Bonnke!” Jag hade hört om honom och läst hans bok med titeln: ”Plundra helvetet och befolka himlen.” Jag argumenterade med Gud och sa att han är så upptagen i Afrika att han inte har tid för Malmö. Gud var tydlig: "Ring honom."
Church for all nations hade sitt huvudkontor i Frankfurt och jag ringde dit. Reinhard och hans team kom till oss och hela vår verksamhet förändrades. 

Våg av väckelse 

Reinhard kom till Malmö i slutet av 1980-talet. Vi hade hyrt en av Malmös stora idrottshallar som rymde 5000 personer. Reinhard och hans team kom direkt från möten i Nigerias huvudstad. I sista mötet hade man mer än 500 000 personer. 
I våra fyra dagar med Reinhard Bonnke startade en våg av förnyelse som svepte över hela Malmö och vi gick in i en helt ny tid. Under åren som följde döpte vi mer än 500 personer till Kristus. Totalt välkomnade vi cirka 850 nya medlemmar.

Från minus till plus 

Reinhard Bonnke levde i en nära relation till Jesus. En dag då han låg och vilade kom Gud till honom i en vision: Han såg ett väldigt fångst-nät sänka sig ned från himmelen och täckte över stora delar av världens nationer. Visionen var tydlig: Gud vill rädda människor för himmelen. Det var så kampanjen ”Från minus till plus” föddes.
Att vi inbjöd Reinhard Bonnke till Malmö var inte okontroversiellt. Många ansåg att jag gjorde fel som bjöd in honom till Pingstkyrkan i Malmö. Jag har aldrig förstått varför, men så var det. I Pingstväckelses stora Predikantvecka det året Reinhard var hos oss blev jag starkt kritiserad för att jag kallat en sådan ”kontroversiell” person.
Reinhard fick höra om vad som hänt i Predikantveckan och han var tveksam till att inkludera Sverige i kampanjen. 
En av hans medarbetare informerade mig om hans tveksamhet till att göra kampanjen i Sverige. Tanken var den att till varje hushåll i landet distribuera skriften "Från Minus Till Plus" som Reinhard skrivit.

Övertalade honom

I ett samtal med Reinhard frågade jag honom om han ”sett ett hål i nätet över Sverige”? Det hade han inte gjort och jag övertalade honom att inte utesluta Sverige i kampanjen. På det sättet kunde evangelisationskampanjen också hållas i Sverige.
Tillsammans med Bonnke och hans team åkte vi ut och besökte många församlingar för att intressera för kampanjen. Mycket folk kom till  mötena, men alldeles för lite pengar samlade in.
Då skriften låg tryckt och färdig att distribueras av Posten till över fyra millioner hushåll får vi helt plötsligt ett brev där. Posten kräver en garanti för att distributionskostnaderna skulle vara täckta. Innan den kom skulle man inte lyfta ett finger för att skicka ut skriften till alla hushållen i landet. Bankgarantin skulle vara på 1,5 millioner kronor. 
Var skulle vi få dessa pengar ifrån? Pastor Ulf Ekman och jag kom tillsammans och vi skrev en garanti till Posten. Livets Ord i Uppsala garanterade för en miljon och Malmö Pingstförsamling garanterade 500 000 kronor.
Inga fler än Ulf Ekman och jag visste om detta. Men vi tog ett steg i tro. Jag tänkte själv att kommer det inte in tillräckligt med pengar så får vi sälja vårt hus. Då skriften distribuerats blev det en enorm respons. 

12 000 omvändelser 

Evangelisationsskriften berättade om vägen till tro, hur man blir frälst. I slutet av skriften fanns det en sida med en frälsningsbön och en uppmaning till den som bett den bönen att sända in svarstalongen till vårt Malmökontor. Över 12 000 personer skickade in talongen och bekände att man tagit emot Jesus som sin Herre och Frälsare.
Bankgarantin behövde aldrig användas. När alla räkningar var betalda fanns det cirka 300 000 kronor över. Dessa skickade vi med glädje till Christ for all nations kontor att användas där det bäst behövdes.

Jesusfestivalen i Älmhult 

En av de sista gångerna Reinhard besökte Europa var han hos oss under Jesusfestivalen i Älmhult. Vi minns med stor tacksamhet det starka, profetiska budskap som han då hade att förmedla. Det har många via Kanal 10 fått ta del utav. 
Reinhard Bonnke, en man tänd och sänd av Gud. Orden i Johannesevangeliets första kapitel, vers 6 kommer till mig då jag tänker på min broder och vän världsevangelisten Reinhard Bonnke: "en man trädde fram, sänd av Gud hans namn var Reinhard Bonnke”. Reinhard var verkligen en man ”sänd av Gud”.
Nu är Reinhard Bonnkes tjänst avslutad. Vi i Sverige har all anledning att tacka Gud för den rika välsignelse som han varit för miljontals människor över hela vår värld. 
Vår bön och tro är att Gud kallar nya män och kvinnor in i tjänsten för att göra Jesus känd, trodd, älskad och upplevd. Kanske du som läser dessa rader just nu hör en röst inom dig som kallar dig till tjänst i Guds rike ? Då ska du svara: ”Herre, här är jag! Sänd mig!”
Frid över Reinhard Bonnkes rika minne. Snart en dag ska vi mötas igen hemma hos Jesus. Vilken dag det blir. 

Å Citykyrkan och Kanal 10:s vägnar,
OWE CARLSSON