Navigera till koncernens hemsidor
LOGGA IN
Inblicks facebook sida Inblicks Twitter sida

Sommarnummer av Inblick i Trons Värld!


Sommaren för med sig många tillfällen att dela med sig ​av den kristna tron. ​Varför inte med hjälp av en tidning? Påsknumret innehåller ​​åtta ​goa livsberättelser, samt ​en steg-för-steg-artikel om hur du kan få en relation med Gud.

Inblick i Trons Värld ​är gott hjälpmedel till att nå utanför kyrkväggarna med evangeliet. ​Tidningen ​ges ut fyra gånger per år och är specialdesignat för evangelisation med några av de bästa vittnesbörden från Nyhetstidningen Inblick. Det är en skatt med härliga berättelser om hur Jesus berör människor med sin kärlek och sen frälser, helar och upprättar. Beställ era tidningar redan idag. 

Gå vidare till beställning


Provläs Inblick i Trons Värld


Här kan du provbläddra i det senaste numret och i övriga tillgängliga utgåvor av Inblick i Trons Värld. Vissa nummer är utformade för specifika målgrupper, men alla pekar tydligt på Jesus.  Det finns tidsangivelse på framsidan, men innehållet är tidslöst och evangeliet om Jesus är alltid lika aktuellt.

Klicka på bilden av tidningen så kan du provläsa innehållet. ​Återvänd sedan till denna sida för att kunna gå vidare till beställningsformuläret!
 

ITV_sommar_2020_framsida hemsida

Sommarnummer 2020


Sommaren för med sig många tillfällen att dela med sig ​av den kristna tron. ​Varför inte med hjälp av en tidning?

Sommarnumret innehåller ​​åtta ​goa livsberättelser, samt en steg-för-steg-artikel om hur du kan få en relation med Gud.

16 sidor, vikt 60 gram


      



      



      

ITV nr 3_2014 - FRAMSIDA - Webb

Från Islam till Jesus

Vittnesbörd från muslimer som funnit Jesus. Åtta olika vittnesbörd och en artikel som bra beskriver skillnaden mellan islam och den kristna tron.
16 sidor, vikt 60 gram


ITV_vår_2020_framsida_hemsida

​Påsk 20​20

Säsongen omkring påsk för med sig många tillfällen att dela med sig ​av den kristna tron. ​Varför inte med hjälp av en tidning?

Påsknumret innehåller ​​sex ​goa livsberättelser, samt en undervisning om varför vi firar påsk och ​en steg-för-steg-artikel om hur du kan få en relation med Gud

16 sidor, vikt 60 gram

      
ITV sommar 2019_framsida_hemsida

Sommar 2019

Tidningen är fylld med fräscha vittnesbörd från vanliga människor som berättar om hur Gud har förvandlat deras liv. Linda som var arg på Gud och Kjell som hittade en inre styrka är bara två exempel.

16 sidor, vikt 60 gram


25 jun, 2020
04 jun, 2020

"Gud är verkligen miraklernas, undrens och överraskningarnas Gud"

Petter Allgulin | 23 jun , 2020
Marie-Louise Jensen har varit med och fått se Gud göra mycket i sitt liv. Bönesvar, helanden och människor som tagit emot Jesus runt omkring henne. Ett stort mirakel skedde när hennes pappa fick besked om sina tre hjärntumörer.
marielouisejensen

– Jag vill berätta om vad jag varit med om för att uppmuntra till att be ofta, be detaljerade böner, be om stor tro och be om att få se allt vad Herren gör i våra liv och runt omkring oss med nya ögon. Då föder det mer tro och mer tacksamhet, hälsar Marie-Louise.

Pappa helad ifrån tre hjärntumörer

Marie-Louises icke troende pappa hade gått länge med huvudvärk och han fick beskedet att han hade tre tumörer i hjärnan. Kvällen innan han skulle opereras var han mycket rädd. Marie-Louise uppmanade familjen att lägga händerna på hans huvud och be för honom, och han uppmuntrades också att be själv. Taxi kom och hämtade honom nästa dag, men bara några timmar senare kom taxin tillbaka. Pappa kom in genom dörren, släppte väskorna och sa ”De hittade ingenting”.
– Nähä, då har väl Gud tagit bort tumörerna då! sa Marie-Louise.
Pappa bara stammade, han visste inte vad han skulle säga, det var så stort. Marie–Louise såg till att de tackade Gud gemensamt. Detta ledde till att både mamma och pappa öppnade upp sig och mjuknade inför Gud. De började följa med till kyrkan och var med i gemensam bön naturligt hemma. Tidigare hade de tagit avstånd från Marie-Louise och hennes make då de kom till tro och ville inte träffa dem på ett helt år.

Körde av vägen – mirakulöst räddad

En sen novemberkväll ringde den 14-åriga sonen för han behövde bli hämtad där han stod i ösregn vid busshållplatsen fem km hemifrån. Marie-Louise hade huvudvärk och stressade i väg. Hon glömde både bilbälte och glasögon och körde alldeles för fort. Redan i första kurvan tappade hon kontrollen över bilen och körde av vägen.
– Jesus, Jesus hjälp! Ropade hon, släppte ratten och blundade.
Bilen skumpade fram en bit in i skogen innan den stannade. Hon klarade sig oskadd och gick hem i regn och mörker. Maken hämtade sonen med deras andra bil och skulle sedan hämta bilen som körts av vägen.
– Alltså, det här är jättekonstigt, sa maken när han kom hem en bra stund senare.
Mellan bilen och vägen var det tre träd som behövdes sågas ner för att kunna dra tillbaka bilen med traktorn ut på vägen igen. Marie-Louise borde alltså ha krockat in i träd, men bilen var på andra sidan av träden inne i skogen.

Polska sommarbarn tog emot Jesus

Två syskon, ca 12 och 14 år, från ett barnhem i Polen bodde hemma hos familjen en sommar. De var bekanta med den katolska och ortodoxa kyrkan och de hade negativa upplevelser därifrån.
– De levde med oss i vått och torrt och såg vårt beroende av Jesus. Deras hjärtan mjuknade mot Herren.
Det blev kyrkobesök, gemensam bön, lovsång och en levande församlingsgemenskap. Sista kvällen innan hemresa bad de att få ta emot Jesus och den helige Ande. Deras önskan var att flytta till Tyskland och bo i samma stad. Flickan ville gifta sig och pojken ville ha en egen bilverkstad. Senare när de skickade brev till familjen skrev de att det blivit precis så som de önskat.

Bad för en krokig rygg

På en kristen konferens fanns en man med skolios - krökt rygg, som ville ha förbön. Marie-Louise och en annan syster erbjöd sig att be för honom, men Marie-Louise kände sig liten och tvivlande. Hon tänkte ändå att det inte var hennes ansvar utan Guds. Hon bad och det började sticka i hennes händer och kännas varmt.
– Då blev jag peppad, och tänkte att nu händer det grejer. Sedan kände vi att ryggraden rätade upp sig och mannens rygg blev rak. Mirakel händer även idag! Det var mycket fascinerade.

Frälst utifrån bokbordskontakt

Marie-Louise var ute en dag i en park och spred kristna böcker och skivor. En kvinna kom fram och de fick fin kontakt. Hon berättade att hon dansade teckendans och var med i en new age-grupp. Marie-Louise gav henne en lovsångsskiva, bad henne välja ut en sång och sedan komma och dansa till den i en gudstjänst. Det sade hon ja till.
– Hon dansade fantastiskt i gudstjänsten och berördes så av Herren att hon gick med i vår hemgrupp och tog sedan emot Jesus och helig Ande. Idag är hon präst.

Gud räddar en kvinna ifrån självmord

Marie-Louise stod i köket och diskade en solig lördagsmorgon då Herren manade henne att ringa en mamma på sin arbetsplats.
– Jag visste inte vad jag skulle säga henne och kände mig dum. Men efter hjärtklappning, vånda och svettningar ringde jag ändå och sa som det var.
Hon blev helt tyst, sedan brast hon ut i förtvivlad gråt och berättade att hon var ofrivilligt gravid. Hon hade bett Gud att någon skulle ringa på förmiddagen annars skulle hon begå självmord.
– Idag är hon aktivt kristen. Tack Herre!

Helad från allergier

Efter en svår händelse fick Marie-Louise ont i magen och kände sig trött. Efter allergitest konstaterades att hon hade gluten och laktosallergi. Det var en stor omställning med dyr specialkost och ett nytt sätt att laga mat på. Hon bad morgon och kväll till Herren om helande med handen på magen.
– Efter ca nio månader testade jag och köpte hem allt möjligt gott att äta som innehöll gluten och laktos. Ingen magvärk alls! Helad.

Förbön på stormarknad

Marie-Louise mötte en skolkamrat på stormarknaden. De pratade om livet och han berättade att han och frun tråkigt nog inte lyckats skaffa barn.
– Jesus gör under och kan hjälpa er att få barn. Jag kan be för dig här och nu, erbjöd sig Marie-Louise.
Han tog emot förbönen diskret bakom en pelare. De skildes åt och sågs inte förrän efter något år senare på stan. Då kom han med hustrun och en liten tjej på ca ett år i vagnen.
– Vi hejade och jag blinkade och sa att jag gladdes åt deras gudsgåva.

Böneduk för kvinna med anorexia

Marie-Louises väninnas syster hade svår anorexia. Hon berättade om sin dröm att gifta sig och skaffa tre barn. Marie-Louise tänkte att det kommer bli svårt. Hon fick sedan en sådan nöd och storgrät för systerns dilemma och sjukdom.
– Vi måste be över en böneduk och lägga i hennes säng, sa hon till väninnan.
De bad om det som hon önskat och om helande. De lade böneduken i hennes säng och berättade om det för henne.
– Tre år senare sågs vi på Timmernabben-konferensen och då var hon gift och gravid, lycklig och frisk. Idag har hon tre barn. Underverk!

– Det finns så många fler vardagsunder som Herren gjort och gör med oss alla. Det viktiga är att inse att det är Herren och inte tur som hjälper oss igenom varje dag och beskyddar oss. Vi tar alltför mycket för givet. Han är trofast i stort och smått.
– Jag hade lärt mig höra Guds röst, men jag ville ha alla gåvorna: ta emot bilder, tungotal och drömmar i färg som jag kunde skriva ner och sedan be Herren om tolkningen. Allt har jag fått och det har verkligen hjälpt mig i många olika och svåra situationer och viktiga val. Gud vill ge om vi ber. Gud är verkligen miraklernas, undrens och överraskningarnas Gud, säger Marie-Louise.

Några av alla bibelord som burit Marie-Louise extra mycket:

Sök först Guds rike och hans rättfärdighet så skall allt det andra tillfalla er. - Matteus 6:33

Inte genom någon människas styrka eller kraft ska det ske, utan genom min Ande säger Herren. - Sakarja 4:6

Bekymra er inte för något, utan låt Gud få veta alla era önskningar genom bön och åkallan med tacksägelse. - Filipperbrevet 4:6

Marie-Louise har tidigare varit med i Inblick med sin berättelse om hur hon blev kristen. Den finns att läsa här på vår hemsida.

PETTER ALLGULIN