Navigera till koncernens hemsidor
Inblicks facebook sida Inblicks Twitter sida

Julnummer av Inblick i Trons Värld!


Julnumret av Inblick i trons värld innehåller nio olika livsberättelser om människor som har fått möta Jesus och fått förvandlade liv. Även artiklar om varför vi firar jul och hur man kan söka Gud och börja följa honom.


Inblick i Trons Värld ​är gott hjälpmedel till att nå utanför kyrkväggarna med evangeliet. ​Tidningen ​ges ut fyra gånger per år och är specialdesignat för evangelisation med några av de bästa vittnesbörden från Nyhetstidningen Inblick. Det är en skatt med härliga berättelser om hur Jesus berör människor med sin kärlek och sen frälser, helar och upprättar. Beställ era tidningar redan idag. 

Gå vidare till beställning


Provläs Inblick i Trons Värld


Här kan du provbläddra i det senaste numret och i övriga tillgängliga utgåvor av Inblick i Trons Värld. Vissa nummer är utformade för specifika målgrupper, men alla pekar tydligt på Jesus.  Det finns tidsangivelse på framsidan, men innehållet är tidslöst och evangeliet om Jesus är alltid lika aktuellt.

Klicka på bilden av tidningen så kan du provläsa innehållet. ​Återvänd sedan till denna sida för att kunna gå vidare till beställningsformuläret!
 
ITV_vinter2020framsida

Julnummer 2020

Här kommer ett redskap för att dela det glada budskapet med dina nära och kära, dina grannar eller dina vänner

Julnumret av Inblick i trons värld innehåller nio olika livsberättelser om människor som har fått möta Jesus och fått förvandlade liv. Även artiklar om varför vi firar jul och hur man kan söka Gud och börja följa honom.

20 sidor, vikt 75 gram



      

ITV_sommar_2020_framsida hemsida

Sommarnummer 2020


Sommaren för med sig många tillfällen att dela med sig ​av den kristna tron. ​Varför inte med hjälp av en tidning?

Sommarnumret innehåller ​​åtta ​goa livsberättelser, samt en steg-för-steg-artikel om hur du kan få en relation med Gud.

16 sidor, vikt 60 gram


      

ITV nr 3_2014 - FRAMSIDA - Webb

Från Islam till Jesus

Vittnesbörd från muslimer som funnit Jesus. Åtta olika vittnesbörd och en artikel som bra beskriver skillnaden mellan islam och den kristna tron.
16 sidor, vikt 60 gram


ITV_vår_2020_framsida_hemsida

​Påsk 20​20

Säsongen omkring påsk för med sig många tillfällen att dela med sig ​av den kristna tron. ​Varför inte med hjälp av en tidning?

Påsknumret innehåller ​​sex ​goa livsberättelser, samt en undervisning om varför vi firar påsk och ​en steg-för-steg-artikel om hur du kan få en relation med Gud

16 sidor, vikt 60 gram

      

Elscooterföretag i blåsväder igen

Göran Jacobson | 02 jan , 2020
Elscooterbolaget Voi har anmält till Datainspektionen att över en miljon kunder kan ha drabbats av en säkerhetslucka i företagets system. Voi har tidigare anmält att en användare lyckats ta sig in i företagets tekniska system där kvitton från olika användare lagrats. Då ska felet ha rättats till och användarna enbart kunnat ladda ned sina egna kvitton, enligt Voi. Nu visar det sig att Voi uppskattar antalet drabbade kunder till "över en miljon".
Elscooterforetag_i_blasvader_igen
Företaget Voi är en av de stora aktörerna i Sverige när det handlar om uthyrning av så kallade elscootrar. Detta, delvis nya, fenomen i den svenska trafikbilden har fram tills helt nyligen varit koncentrerat till våra tre storstäder, men under 2019 har företagen som sysslar med elscooteruthyrning även börjat söka sig till andra städer i vårt land. En elscooter, eller elsparkcykel som fordonet också kallas med ett mer försvenskat ord, är ett elfordon utan trampor som får köras i max 20 kilometer i timmen.

Allvarligt trafikproblem

Det har, sedan elscootern gjorde entré i Sverige för ett par år sedan, skett en lång rad trafikolyckor där dessa fordon varit inblandade, vissa med dödlig utgång. Ett annat problem som stör hela gatubilden är alla felparkerade elscootrar som är till hinder för gångtrafikanter. Detta är visserligen något som de berörda kommunerna i samarbete med uthyrarna försökt åtgärda, dock utan nämnvärd framgång. Slarvigt parkerade elsparkcyklar är fortfarande ett stort problem som inte minst drabbar synskadade och rullstolsburna personer.
– Jag snubblar på dem flera gånger varje vecka. Det är väldigt vanligt att det står elscootrar parkerade tvärs över en gångbana. Vid något tillfälle har den stått så dumt till att jag har ramlat ut i gatan. Då blev jag arg på riktigt, har synskadade Markus ”Mackan” Andersson, bosatt i Malmö, tidigare berättat för Inblick.

Ville hemligstämpla anmälan

Nu är elscooterföretaget Voi i blåsväder igen. Denna gången handlar det om att företaget befarar att utomstående kunnat komma åt namn och mejladresser från över en miljon av deras användare runtom i Europa. Det framgår av en anmälan till Datainspektionen. En anmälan som elscooterbolaget velat hemligstämpla i sin helhet, vilket DI Digital kan avslöja.
I november offentliggjorde Voi att en användare lyckats ta sig in i bolagets system där kvitton lagras. Nu visar det sig att läckan var mer omfattande än vad elscooteruthyraren först velat göra gällande. Företaget fruktar alltså att information rörande långt fler än en miljon människor i ett flertal länder i Europa har exponerats. Det visar den anmälan som gjorts till Datainspektionen.

Skräder inte orden

På sin officiella hemsida beskriver Voi sin verksamhet som ett bekymmersfritt äventyr som passar alla, ”oavsett om du är en viktig chef med kostym eller student i jeans och t-shirt” och verkar inte bry sig om den allvarliga kritik som riktats mot företaget från drabbade personer som inte kan röra sig fritt utomhus på grund av slarvigt parkerade elsparkcyklar. Mackan Andersson skräder inte orden när detta ämne kommer på tal.
– Jag anser att det offentliga rummet måste vara tillgängligt för alla människor. Det är inte bara synskadade personer som drabbas av detta. Jag har kompisar som är rullstolsburna som också upplever felparkerade elscootrar som ett hinder, säger han.
– När människor till sist måste välja mellan att antingen gå ut eller stanna inne på grund av att man är rädd för att göra sig illa eller ramla ut i gatan så anser jag att kommunen borde ta sitt ansvar. Det borde vara en trafikfråga eller ordningsfråga för kommunen att hantera.
GÖRAN JACOBSON
goran@inblick.se