Navigera till koncernens hemsidor
LOGGA IN
Inblicks facebook sida Inblicks Twitter sida

Påsknummer av Inblick i Trons Värld!


Säsongen omkring påsk för med sig många tillfällen att dela med sig ​av den kristna tron. ​Varför inte med hjälp av en tidning? Påsknumret innehåller ​​sex ​goa livsberättelser, samt en undervisning om varför vi firar påsk och ​en steg-för-steg-artikel om hur du kan få en relation med Gud.

Inblick i Trons Värld ​är gott hjälpmedel till att nå utanför kyrkväggarna med evangeliet. ​Tidningen ​ges ut fyra gånger per år och är specialdesignat för evangelisation med några av de bästa vittnesbörden från Nyhetstidningen Inblick. Det är en skatt med härliga berättelser om hur Jesus berör människor med sin kärlek och sen frälser, helar och upprättar. Beställ era tidningar redan idag. 

Gå vidare till beställning


Provläs Inblick i Trons Värld


Här kan du provbläddra i det senaste numret och i övriga tillgängliga utgåvor av Inblick i Trons Värld. Vissa nummer är utformade för specifika målgrupper, men alla pekar tydligt på Jesus.  Det finns tidsangivelse på framsidan, men innehållet är tidslöst och evangeliet om Jesus är alltid lika aktuellt.

Klicka på bilden av tidningen så kan du provläsa innehållet. ​Återvänd sedan till denna sida för att kunna gå vidare till beställningsformuläret!
 

ITV_vår_2020_framsida_hemsida

Påsknummer 2020


Säsongen omkring påsk för med sig många tillfällen att dela med sig ​av den kristna tron. ​Varför inte med hjälp av en tidning?

Påsknumret innehåller ​​sex ​goa livsberättelser, samt en undervisning om varför vi firar påsk och ​en steg-för-steg-artikel om hur du kan få en relation med Gud

16 sidor, vikt 60 gram


      



      



      

ITV nr 3_2014 - FRAMSIDA - Webb

Från Islam till Jesus

Vittnesbörd från muslimer som funnit Jesus. Åtta olika vittnesbörd och en artikel som bra beskriver skillnaden mellan islam och den kristna tron.
16 sidor, vikt 60 gram


ITV sommar 2019_framsida_hemsida

Sommar 2019

Tidningen är fylld med fräscha vittnesbörd från vanliga människor som berättar om hur Gud har förvandlat deras liv. Linda som var arg på Gud och Kjell som hittade en inre styrka är bara två exempel.

16 sidor, vikt 60 gram


      
22 maj, 2020

Personliga tränaren Cecilia Jägestedt: – Det är så härligt att träna ute

Monika Ekström | 31 mar , 2020
Många gym har stängt verksamheten på grund av smittspridning. Personliga tränaren Cecilia Jägestedt gör tvärtom. – När olika gym stänger ner och pass ställs in, så öppnar jag upp, säger Cecilia Jägestedt till Inblick.
Personliga tränaren Cecilia JägestedtI coronatider är det många gym som håller stängt. Men du kan fortsätta att hålla igång. Enligt Cecilia går det bra att träna hemma eller ute. Du behöver inga vikter och det är inte komplicerat. – Folk tror att träning är så komplicerat och det kan det vara på ett sätt, men samtidigt inte. – För de allra flesta handlar träning om att röra på sig. Du behöver inte vara rädd för att göra fel, bara gör. Då får du motion och träning. Om du undviker tunga vikter och maskiner är det ofarligt att träna, enligt Cecilia. – Med kroppsvikten märker du ganska snart om det känns konstigt och då är det bara att sluta.

Tänker på annat
Träning kan vara komplicerad om målen är mer avancerade.– Om ditt mål är att få fram din exakta och bästa muskelstyrka ska du följa ett träningsprogram på ett och ett halvt år för att maximera den. Det är komplicerat. Cecilias företag, Team Jägestedt, är ganska nystartat och intresset för träning har gått ner i och med coronaviruset. Folk tänker på annat.
– Mitt sätt att anpassa mig efter rådande omständigheter är att erbjuda träning utomhus. Jag erbjuder drop in och säger: Kom om du kan och betala om du kan!
–Det är så himla härligt att träna ute. Det ger en extra dimension och en kick att få andas in den friska luften.
– Om det regnar lite kan du träna ändå. Det kan vara ännu skönare att ta den där duschen efteråt om du har varit utomhus. Cecilia kom till intervjun med andan i halsen efter att ha instruerat Personliga tränaren Cecilia Jägestedt: under ett utomhuspass. Det var bara en person som dök upp, men Cecilia var nöjd ändå. Hon uppskattar trenden med utegym, men kan förstå om någon är osäker. De flesta övningar som görs på ett gym inomhus går också att göra utomhus.
– Utegym är till för alla, men kan vara lite skrämmande. Utegymen är anpassade så att så många som möjligt ska kunna träna på dem. – När det gäller marklyft, så finns det med två olika vikter. För barn är det kanske för tungt, men som vuxen klarar du troligen av den. Är det för tungt för dig så kan du lyfta tillsammans med någon annan.

Växlar mellan övningar
Cecilia anpassar träningsprogrammen efter vem det är som hon ska stötta.
– Idag gjorde vi en kombination och växlade styrkeövningarna med att springa en sväng. Gör man så blir det ett fyspass. Cecilia föreslår att göra tio till tolv repetitioner av varje styrkeövning, men om det blir tråkigt finns andra variationer som att lägga in löpning eller en övning med enbart kroppen som vikt. Men alla har inte tillgång till ett utegym. Ändå finns det möjligheter till att träna ute.
– Bara för att du går ut och tränar så behöver det inte vara löpning. Cecilia föreslår ändå ett fyspass med löpintervaller.
– Imorgon kommer jag köra ett pass på en löparbana vid en skola. Vi kör tre stycken styrkeövningar som varvas med löpning på banan. Cecilia tipsar om följande styrkeövningar: benböj, knäböj, utfallssteg, upphopp, armhävning på en parkbänk, sit ups, höftlyft (om det inte är blött på marken). Det kan kännas fånigt att göra armhävningar mitt i stan eller ute i löparspåret, eftersom det inte är så vanligt, men Cecilia tänker annorlunda.
– Är syftet att vara så normal som möjligt eller få träningen gjord? I fall syftet är att vara så normal som möjligt springer du och gör tå-övningar bakom ett träd.
– Men om syftet är att träna så gör du sit upsen och bjuder hundägaren på det och säger hej, hej!

Lager på lager
När det gäller kläder föreslår Cecilia att klä sig i lager på lager, så du kan ta av dig eller knäppa upp när du fått upp värmen.
– Det är skönt att kunna ta av sig ett lager. När jag är ute har jag ett pannband och jag tycker det är skönt att ha en väst. I år har jag inte behövt några vinterfodrade tights. För den som inte vill ge sig ut och träna går det så klart också bra att träna inomhus hemma.
– Se det som att du bokar ett pass med dig själv. Det kan kännas löjligt, men så är det med allt som är ovant. Utgå från det du har och gör det du kan. Cecilia brukar köra tre övningar med tio till tolv repetitioner.
– Jag brukar träna som i ett cirkelgym, det känns roligast. Jag har tre övningar som jag gör tio till tolv repetitioner av. Efter ett varv vilar jag och gör dem igen, tre gånger.
– Så gjorde jag igår och fick ett bra pass på 20 minuter. När du inte har lika mycket tyngder som på ett gym behöver du inte vila lika mycket. Innan passet behöver du värma upp, men inte så länge.
– Du kan göra samma övningar i uppvärmningen som i träningen, men ta det lättare. Cecilia rekommenderar att träna på det här sättet max varannan dag och lägga in promenader på de träningsfria dagarna. Om du vill börja springa, men inte är så van tipsar hon om att växla mellan gång och löpning.
– Spring en minut och promenera två minuter. I vanliga fall kan det vara en morot att anmäla sig till ett lopp, men just nu ställs de flesta lopp och tävlingar in.
Istället rekommenderar Cecilia att bli motiverad genom att träna med en vän.
– Säkert har du en vän som också vill träna och inte vet hur man göra. Träna tillsammans och hitta på varannan övning.
– Ut och träna allihopa! Det är inte farligt att träna när det regnar ute, det är härligt. MONIKA EKSTRÖM