Navigera till koncernens hemsidor
Inblicks facebook sida Inblicks Twitter sida

Sommarnummer av Inblick i Trons Värld!


Sommaren för med sig många tillfällen att dela med sig ​av den kristna tron. ​Varför inte med hjälp av en tidning? Påsknumret innehåller ​​åtta ​goa livsberättelser, samt ​en steg-för-steg-artikel om hur du kan få en relation med Gud.

Inblick i Trons Värld ​är gott hjälpmedel till att nå utanför kyrkväggarna med evangeliet. ​Tidningen ​ges ut fyra gånger per år och är specialdesignat för evangelisation med några av de bästa vittnesbörden från Nyhetstidningen Inblick. Det är en skatt med härliga berättelser om hur Jesus berör människor med sin kärlek och sen frälser, helar och upprättar. Beställ era tidningar redan idag. 

Gå vidare till beställning


Provläs Inblick i Trons Värld


Här kan du provbläddra i det senaste numret och i övriga tillgängliga utgåvor av Inblick i Trons Värld. Vissa nummer är utformade för specifika målgrupper, men alla pekar tydligt på Jesus.  Det finns tidsangivelse på framsidan, men innehållet är tidslöst och evangeliet om Jesus är alltid lika aktuellt.

Klicka på bilden av tidningen så kan du provläsa innehållet. ​Återvänd sedan till denna sida för att kunna gå vidare till beställningsformuläret!
 

ITV_sommar_2020_framsida hemsida

Sommarnummer 2020


Sommaren för med sig många tillfällen att dela med sig ​av den kristna tron. ​Varför inte med hjälp av en tidning?

Sommarnumret innehåller ​​åtta ​goa livsberättelser, samt en steg-för-steg-artikel om hur du kan få en relation med Gud.

16 sidor, vikt 60 gram


      



      



      

ITV nr 3_2014 - FRAMSIDA - Webb

Från Islam till Jesus

Vittnesbörd från muslimer som funnit Jesus. Åtta olika vittnesbörd och en artikel som bra beskriver skillnaden mellan islam och den kristna tron.
16 sidor, vikt 60 gram


ITV_vår_2020_framsida_hemsida

​Påsk 20​20

Säsongen omkring påsk för med sig många tillfällen att dela med sig ​av den kristna tron. ​Varför inte med hjälp av en tidning?

Påsknumret innehåller ​​sex ​goa livsberättelser, samt en undervisning om varför vi firar påsk och ​en steg-för-steg-artikel om hur du kan få en relation med Gud

16 sidor, vikt 60 gram

      
ITV sommar 2019_framsida_hemsida

Sommar 2019

Tidningen är fylld med fräscha vittnesbörd från vanliga människor som berättar om hur Gud har förvandlat deras liv. Linda som var arg på Gud och Kjell som hittade en inre styrka är bara två exempel.

16 sidor, vikt 60 gram


14 sep, 2020

Jennies sökande ledde tillbaka till Jesus

Petter Allgulin | 10 jul , 2020
Barnatron rann ut i sanden och det blev mycket annat som uppfyllde Jennie Hittenkofers sinne. Andligt sökande i tonåren gjorde henne sedan alltmer involverad i new age. Till slut började en längtan efter Jesus komma tillbaka och hon blev medbjuden till ett möte i en församling i Örnsköldsvik.
jennie_webb

Jennie Hittenkofer är född och uppvuxen i Kiruna med sina syskon. Pappa Sven arbetade som vaktmästare i Svenska Kyrkan men familjen hade ingen levande kristen tro. När Jennie var sju år började hon som dagbarn hos Marita och Håkan, en familj som var väldigt kristen och med i pingstkyrkan.
– Det var Jesus hela tiden, kristen musik och husmöten, berättar Jennie.
Jennie hade hamnat mitt i en levande vardagskristendom och hon följde med till kyrkan och upplevde Guds närvaro. Hon fick en egen tro på Jesus under denna tid. Även Jennies mamma Yvonne följde med till pingstkyrkan ibland. Men sedan i tioårsåldern utvecklades Jennies gudstro i en negativ riktning.
– Det fanns så mycket annat spännande som fångade mitt intresse.
Tvivel kom in på om det verkligen fanns en god Gud när hon såg allt lidande i världen och tron på Jesus tonades ner i hennes liv. Något år senare blev mamma Yvonne kristen och döpte sig. Hon hade mått dåligt en period och fått en uppenbarelse och ett möte med Jesus, och det blev en stor skillnad i hennes liv. Jennie var inte så särskilt positiv till denna förändring. Men hon minns att de läste en seriebibel hemma på kvällarna och tittade på Jesusfilmer.

Andligt sökande

Tonåren följde och Jennie levde livet med fester, disco, alkohol och utlandsresor. Hennes andliga öppenhet växte och frågan om Gud och andliga ting blev angelägna. Jennie undersökte olika religioner och hon tänkte och bearbetade sin livsåskådning.
– Islam gick bort direkt.
Hon kände en dragning mot horoskop, spådom och österländska filosofier. Hon tyckte att det var för mycket regler och för hårt med det kristna.
– New age var ju bra för då kunde man göra vad man ville men ändå ha sin egen lilla husgud.
Jennie blev bra vän med en kille som var starkt troende och praktiserade olika saker inom new age. Han spådde med tarotkort och hon började med yoga. Hennes moral förändrades en hel del. Gränserna flyttades för vad som var okej och politiskt rörde hon sig åt vänster.
– ”Gud är i oss alla”. Någonstans innerst inne så kändes det fel men det lät bra. Jag kände att det här kan jag ju hålla på med.

Tillbaka till Jesus

Efter ett tag så började Jennie må allt sämre själsligt men hon kunde inte förstå varför. Hon såg tillbaka på sin barndom och tron på Jesus. Hennes sökande ledde henne nu tillbaka till den kristna guden och hon började läsa Bibeln och lyssna på kristen musik. Nya bekantskaper bjöd med henne till ett möte i församlingen Trons Sköld i Örnsköldsvik 2001 (numera Svedjeholmskyrkan).
– Där på Trons Sköld, där hände det, säger Jennie och skrattar.
– Jag upplevde en kärlek som jag kände igen från när jag var liten med min kristna dagmamma. Jag blev väldigt radikal från en dag till en annan.
Sedan blev det möteshelg på Trons Sköld med den amerikansk predikanten Buck Hudson. Jennie upplevde otroligt starka Jesuscentrerade möten med profetiska tilltal som berörde henne på djupet. Hon lät döpa sig.

Fusk kändes fel

– Det har blivit mycket lättare att hantera saker och problem sedan jag blev kristen.
Jennie kände hur hennes samvete skärptes. Att det blev viktigt att inte fuska och att nu vara ärlig och göra rätt för sig.
– Mycket som tidigare kändes okej kändes nu fel. Man lever ju inför Gud.
Jennie arbetar nu i en kyrka i Piteå där hon hjälper till med barngrupper, bakar och städar.
– Jag är lite allt i allo, kan man säga.

I dessa coronatider så betyder psalm 91 mycket för Jennie:

"Den som sitter under den Högstes beskydd och vilar under den Allsmäktiges skugga, han säger till Herren: "Min tillflykt och min borg, min Gud som jag litar på." Han ska rädda dig från jägarens snara och den härjande pesten. Med sina fjädrar täcker han dig, under hans vingar finner du tillflykt. Hans trofasthet är sköld och skärm. Du ska inte frukta nattens fasor, inte pilen som flyger om dagen, inte pesten som smyger i mörkret eller sjukdomen som härjar mitt på dagen."

PETTER ALLGULIN