Navigera till koncernens hemsidor
Inblicks facebook sida Inblicks Twitter sida

Julnummer av Inblick i Trons Värld!


Julnumret av Inblick i trons värld innehåller nio olika livsberättelser om människor som har fått möta Jesus och fått förvandlade liv. Även artiklar om varför vi firar jul och hur man kan söka Gud och börja följa honom.


Inblick i Trons Värld ​är gott hjälpmedel till att nå utanför kyrkväggarna med evangeliet. ​Tidningen ​ges ut fyra gånger per år och är specialdesignat för evangelisation med några av de bästa vittnesbörden från Nyhetstidningen Inblick. Det är en skatt med härliga berättelser om hur Jesus berör människor med sin kärlek och sen frälser, helar och upprättar. Beställ era tidningar redan idag. 

Gå vidare till beställning


Provläs Inblick i Trons Värld


Här kan du provbläddra i det senaste numret och i övriga tillgängliga utgåvor av Inblick i Trons Värld. Vissa nummer är utformade för specifika målgrupper, men alla pekar tydligt på Jesus.  Det finns tidsangivelse på framsidan, men innehållet är tidslöst och evangeliet om Jesus är alltid lika aktuellt.

Klicka på bilden av tidningen så kan du provläsa innehållet. ​Återvänd sedan till denna sida för att kunna gå vidare till beställningsformuläret!
 
ITV_vinter2020framsida

Julnummer 2020

Här kommer ett redskap för att dela det glada budskapet med dina nära och kära, dina grannar eller dina vänner

Julnumret av Inblick i trons värld innehåller nio olika livsberättelser om människor som har fått möta Jesus och fått förvandlade liv. Även artiklar om varför vi firar jul och hur man kan söka Gud och börja följa honom.

20 sidor, vikt 75 gram



      

ITV_sommar_2020_framsida hemsida

Sommarnummer 2020


Sommaren för med sig många tillfällen att dela med sig ​av den kristna tron. ​Varför inte med hjälp av en tidning?

Sommarnumret innehåller ​​åtta ​goa livsberättelser, samt en steg-för-steg-artikel om hur du kan få en relation med Gud.

16 sidor, vikt 60 gram


      

ITV nr 3_2014 - FRAMSIDA - Webb

Från Islam till Jesus

Vittnesbörd från muslimer som funnit Jesus. Åtta olika vittnesbörd och en artikel som bra beskriver skillnaden mellan islam och den kristna tron.
16 sidor, vikt 60 gram


ITV_vår_2020_framsida_hemsida

​Påsk 20​20

Säsongen omkring påsk för med sig många tillfällen att dela med sig ​av den kristna tron. ​Varför inte med hjälp av en tidning?

Påsknumret innehåller ​​sex ​goa livsberättelser, samt en undervisning om varför vi firar påsk och ​en steg-för-steg-artikel om hur du kan få en relation med Gud

16 sidor, vikt 60 gram

      

Bibeln är världens mest lästa bok

Eva Marklund | 25 dec , 2020
Läsning öppnar sinnet och vidgar världsbilden. Det är inget anmärkningsvärt att läsning prioriteras för barnen i skolan eftersom den är grunden att förstå övriga ämnen. Det tog tid för mig att uppskatta läsning men nu ligger det många böcker på mitt nattduksbord.
ledare52

Jag läser olika typer av böcker som fyller olika behov. Ibland vill jag ha romantik, ibland vill jag ha kunskap, ibland vill jag ha spänning. Men den bok jag alltid återkommer till är Bibeln. Den är böckernas bok vars innehåll har ett större värde än all annan litteratur.

År 2021 har Inblick lanserat som Bibelns år. Ett år att lyfta fram den urkund som hela den västerländska kulturen och traditionen vilar på. I dagens Sverige har den ingen framstående plats och många har bristfällig kännedom om Bibelns innehåll. Annika Borg, präst, teologie doktor och författare, som skrivit en bok med titeln Bibeln på mitt sätt menar att Bibeln rymmer många nycklar och kunskap till vår historia som vi blir fattigare utan. Hon anser att utan den blir vi rotlösa.
– Det finns ingen aktiv kunskap om Bibeln idag och det är en förlust. Det gör att vår kultur saknar en klangbotten och det skapar en stumhet. Jag vill att folk ska ta fram Bibeln och börja läsa den, säger hon i en intervju i Svenska kyrkans tidning.
Bibeln ligger etta på listan av världens mest lästa böcker. Denna upptäckt har även bokentusiasten James Chapmans gjort. På hans lista kommer Bibeln på första plats, följd av Maos lilla röda på andra. Uppgifter finns om att upplagan av Bibeln ligger på minst 2,5 miljoner. Om alla exemplar staplas till ett torn kan den sträckan mätas i en längd av 100 000 mil. En sträcka som räcker två och ett halvt varv runt jordklotet.
Bibelns budskap har präglat västerlandet. Om vi är uppmärksamma kan vi märka det i arkitektur, musik, litteratur och inte minst vår tideräkning som räknas från och med Jesu födelse.

Bibeln är en samling av böcker från 35 olika författare därav namnet Biblia som betyder böcker. Bibelns 66 böcker sträcker sig över tusentals år och innehåller historia, profetia, poesi, sånger och inte minst en beskrivning av Jesus som är Bibelns röda tråd. Tillförlitligheten till Bibelns skrifter är hög eftersom Nya testamentet skrevs relativt snart efter att händelserna ägt rum, och styrks av många samstämmiga kopior. Ett exempel är Jesajas bok i Gamla testamentet där det första skrifterna som hittats dateras från 1000-talet före Kristus. 1947 hittades Döda havsrullarna med skrifter som anses vara tusen år äldre. Dessa kopior stämde i princip exakt med varandra.
När detta nummer kommer till dig befinner vi oss mitt i julfirandet, högtiden vi firar som Jesu födelse. Det är en helg med mycket tradition och förväntningar där det är lätt att tappa bort födelsedagsbarnet, Jesus. Om Bibeln är sann föddes Jesus som en fullbordan av Gamla testamentets profetior. Då är han Bibelns huvudperson, Guds Son och vår frälsare. Inför honom kan ingen inte stå neutral, det krävs ett ja eller nej till hans gåva frälsningen. Många människor i Bibelns berättelser som drabbades av budskapet om Jesus, ställdes inför frågan: vad ska jag göra med denne Jesus? Samma fråga ställs till dig.

Denna jul kan du ta fram en bibel och läsa om hans födelse i Lukas evangelium kapitel två och ta ditt beslut. Är Jesus på riktigt eller inte? Beslutet är ditt.
Vår förhoppning är att Jesus skall få plats i din jul, den Jesus som Bibeln beskriver. Han som gjorde gott, såg människor och mötte deras behov. Han kan denna jul även bli din Jesus.
Inblick önskar dig en God Jul och ett Gott Nytt År.

EVA MARKLUND