Navigera till koncernens hemsidor
LOGGA IN
Inblicks facebook sida Inblicks Twitter sida

Sommarnummer av Inblick i Trons Värld!


Sommar​säsongen för alltid med sig en massa tillfällen att dela med sig ​av den kristna tron. ​Varför inte med hjälp av en tidning? Innehåller ​åtta ​goa livsberättelser, samt skriver om hur du kan få en relation med Gud.

Inblick i Trons Värld ​är gott hjälpmedel till att nå utanför kyrkväggarna med evangeliet. ​Tidningen ​ges ut fyra gånger per år och är specialdesignat för evangelisation med några av de bästa vittnesbörden från Nyhetstidningen Inblick. Det är en skatt med härliga berättelser om hur Jesus berör människor med sin kärlek och sen frälser, helar och upprättar. Beställ era tidningar redan idag. 

Gå vidare till beställning


Provläs Inblick i Trons Värld


Här kan du provbläddra i det senaste numret och i övriga tillgängliga utgåvor av Inblick i Trons Värld. Vissa nummer är utformade för specifika målgrupper, men alla pekar tydligt på Jesus.  Det finns tidsangivelse på framsidan, men innehållet är tidslöst och evangeliet om Jesus är alltid lika aktuellt.

Klicka på bilden av tidningen så kan du provläsa innehållet. ​Återvänd sedan till denna sida för att kunna gå vidare till beställningsformuläret!
 

ITV sommar 2019_framsida_hemsida

Sommar 2019

Nu finns sommarnumret av Inblick i Trons Värld ​tillgängligt. Tidningen är ett utmärkt hjälpmedel i evangelisationen för församlingar och enskilda kristna som vill nå ut med de goda nyheterna om Jesus Kristus.

Tidningen är fylld med fräscha vittnesbörd från vanliga människor som berättar om hur Gud har förvandlat deras liv. Linda som var arg på Gud och Kjell som hittade en inre styrka är bara två exempel.

16 sidor, vikt 60 gram



      


ITV_påsk_2019 Framsida

Påsk 2019

Nu finns påsknumret av Inblick i Trons Värld ute, som ett utmärkt hjälpmedel i evangelisationen för församlingar och enskilda kristna som vill nå ut med de goda nyheterna om Jesus Kristus. Tidningen är fylld med fräscha vittnesbörd från vanliga människor som berättar om hur Gud har förvandlat deras liv. Camilla som försökte meditera men fann Gud och Jonathan som blev fri från hat och aggressivitet är bara två exempel.
20 sidor, vikt 75 gram




      

ITV_jul_2018 Framsida hemsida

Jul 2018

I det här julnumret av Inblick i Trons Värld kan du läsa nio livsberättelser som pekar på julfirandets  centralperson, Jesus. Detta kompletterat med utdrag ur julevangeliet en sida om hur man blir frälst.
20 sidor, vikt 75 gram

ITV_sommar_2018 Framsida​ Sommar 2018

I det här vårnumret av Inblick i  Trons Värld kan du läsa ​tolv livsberättelser som pekar på Jesus. 
​24 sidor, vikt 90 gram

ITV vår 2018_framsida

​Vår 2018

I det här vårnumret av Inblick i Trons Värld kan du läsa ​åtta livsberättelser som pekar på Jesus. 
​16 sidor, vikt 60 gram
ITV nr 3_2014 - FRAMSIDA - Webb

Från Islam till Jesus

Vittnesbörd från muslimer som funnit Jesus. Åtta olika vittnesbörd och en artikel som bra beskriver skillnaden mellan islam och den kristna tron.
16 sidor, vikt 60 gram


      

ITV nr 2 sommar 2017_framsida hemsidaSommar 2017

I det här sommarnumret av Inblick i Trons Värld kan du läsa Jerusalemsångaren Ulf Christianssons, Anita Barkers och ​tio andra livsberättelser som pekar på Jesus. 
Extra tjockt nummer med 28 sidor, vikt 105 gram

05 sep, 2019
29 aug, 2019
22 aug, 2019

Spanjorer slår larm om fylleresor

Robin Olsson | 31 maj , 2019
Svenska resebolag tjänar pengar på ungdomars och framförallt studenters resor till solen, med fri alkohol som lockbete. Nu slår spanjorer larm om nordiska ungdomars dryckesvanor. – Vi märker av att en del ungdomar, framförallt från Storbritannien som festar, säger Arne Solhaug till Inblick.
Spanjorer_slar_larm_om_fylleresor
Arne Solhaug och Eva Skandfer bor delar av året på den spanska solkusten, de har märkt av att ungdomar kommer dit tack vare det vackra vädret och de billiga flygresorna:
– Det är mycket mer ungdomar på Mallorca och Ibizza, där det festas natten lång. Här på solkusten är det mer städat, säger hon. 
– Vi märker av en del ungdomar, framförallt från Storbritannien som festar, intygar Arne. 

Nordic Invation får kritik 

Det svenska reseföretag som särskilt marknadsför sig mot ungdomar och studenter är Nordic Invation. Norsk rikskringkasting (NRK) har kritiserat företaget, som ökat från en miljon i omsättning till 29 miljoner på fem år, för att de i marknadsföringen ger ungdomar rabatt på alkohol. En av de ungdomar kanalen pratat med säger: “Vi hade VIP-band och drack tills det bara var sprit igen i våra ådror”.
På Nordic Invations hemsida skriver de: “Välkommen till en ny verklighet av resor. Nordic Invasion tar upplevelsen till en ny nivå genom våra ledande ungdomsresor och studentresor”. De fortsätter: “Nordic Invasions VIP-band gör det betydligt billigare att leva på plats med kraftiga rabatter på barer och restauranger”. 
Enligt NRK är lokalbefolkningen trötta på skräp och spyor, de skriver: “I Palma och Magaluf är folk trötta på att vakna upp till spyor, skräp och krossat glas”. Kanalen berättar att hotellägare och hälsopersonal aldrig vet vad natten bär i sitt sköte. Detta har lett till att myndigheterna från och med första april i år tar till med hårdhandskarna och kan ge ungdomar som inte sköter sig böter på upp till 3000 euro.  
R​OBIN OLSSON

Spanska solkusten är en pärla för skandinaver

Arne Solhaug och Eva Skandfer spenderar stora delar av året på den spanska solkusten och de rekommenderar det varmt till vänner och bekanta.
– Det är ett hälsosamt och behagligt klimat med god mat och mycket att uppleva, säger Eva till Inblick.


Eva Skandfer har haft lägenhet i Benahavis på solkusten i mer än 20 år och hon har aldrig ångrat sig. 
– Spanien är ett fantastiskt land och har utvecklats otrolig, det är mycket bättre ordning på samhället nu och sedan man införde Euron som valuta så har den stora svarta ekonomin minskat kraftigt.
Andelen skandinaver ökar år från år. 
– Många svenskar och norrmän som är pigga pensionärer köper lägenheter här och blir flyttfåglar, berättar Eva, som själv i många år arbetat med att förmedla bostäder till nordbor på solkusten.
Spanska solkusten har en vidsträckt kust mellan Malaga i öster till Gibraltar i väster. Där finns idag cirka 60 golfbanor, massor av restauranger och fina lägenhetskomplex för skandinaver som vill fly vinterkyla och mörker.

Satsar på barnfamiljer

Researrangören Tui marknadsför sig främst mot barnfamiljer och deras pressansvarige, Adam Györki tycker att All Inclusive semester har ökat i popularitet på grund av den låga kronkursen 
– Våra resenärer vill ha valuta för pengarna och då blir All inclusive just nu prisvärt då vi har långa avtal som inte påverkas för tillfället av den låga kronkursen.  

Hur ser ni på innevarande säsong och utvecklingen för resebranschen?
– Vi märker av den svaga kronan gentemot euron, det är dyrt för våra resenärer att gå ut och äta och handla. Däremot påverkas inte priset på resorna poängterar han.
– Den låga kronkursen påverkar inte våra priser direkt, då vi har långa avtal. En effekt blir att kunderna bokar till länder med annan valuta än euro, till exempel Turkiet. De bokar gärna all inclusive. 

Vilka av era resmål är populärast och varför?
– Procentuellt ökar Turkiet mest från låga nivåer, men annars är våra populäraste resmål Grekland, Cypern och östra medelhavet. 
Det finns dock resmål som tappat i popularitet.
– Spanien har dalat beroende bland annat på den dyra euron. Våra kunder jämför priser och bolag och de ser vart de får mest pang för pengarna. 

Ingen mättad marknad

Eva Skandfer märker dock ingen mättnad marknaden och hennes vänner flyttar fortfarande till Spanien:
– Jämför man priserna här i Spanien med Norden så är det fortfarande billigt. Jag rekommenderar Spanien å det varmaste, säger Arne Solhaug till slut.  
ROBIN OLSSON