Navigera till koncernens hemsidor
Inblicks facebook sida Inblicks Twitter sida

Sommarnummer av Inblick i Trons Värld!


Sommaren för med sig många tillfällen att dela med sig ​av den kristna tron. ​Varför inte med hjälp av en tidning? Påsknumret innehåller ​​åtta ​goa livsberättelser, samt ​en steg-för-steg-artikel om hur du kan få en relation med Gud.

Inblick i Trons Värld ​är gott hjälpmedel till att nå utanför kyrkväggarna med evangeliet. ​Tidningen ​ges ut fyra gånger per år och är specialdesignat för evangelisation med några av de bästa vittnesbörden från Nyhetstidningen Inblick. Det är en skatt med härliga berättelser om hur Jesus berör människor med sin kärlek och sen frälser, helar och upprättar. Beställ era tidningar redan idag. 

Gå vidare till beställning


Provläs Inblick i Trons Värld


Här kan du provbläddra i det senaste numret och i övriga tillgängliga utgåvor av Inblick i Trons Värld. Vissa nummer är utformade för specifika målgrupper, men alla pekar tydligt på Jesus.  Det finns tidsangivelse på framsidan, men innehållet är tidslöst och evangeliet om Jesus är alltid lika aktuellt.

Klicka på bilden av tidningen så kan du provläsa innehållet. ​Återvänd sedan till denna sida för att kunna gå vidare till beställningsformuläret!
 

ITV_sommar_2020_framsida hemsida

Sommarnummer 2020


Sommaren för med sig många tillfällen att dela med sig ​av den kristna tron. ​Varför inte med hjälp av en tidning?

Sommarnumret innehåller ​​åtta ​goa livsberättelser, samt en steg-för-steg-artikel om hur du kan få en relation med Gud.

16 sidor, vikt 60 gram


      



      



      

ITV nr 3_2014 - FRAMSIDA - Webb

Från Islam till Jesus

Vittnesbörd från muslimer som funnit Jesus. Åtta olika vittnesbörd och en artikel som bra beskriver skillnaden mellan islam och den kristna tron.
16 sidor, vikt 60 gram


ITV_vår_2020_framsida_hemsida

​Påsk 20​20

Säsongen omkring påsk för med sig många tillfällen att dela med sig ​av den kristna tron. ​Varför inte med hjälp av en tidning?

Påsknumret innehåller ​​sex ​goa livsberättelser, samt en undervisning om varför vi firar påsk och ​en steg-för-steg-artikel om hur du kan få en relation med Gud

16 sidor, vikt 60 gram

      
ITV sommar 2019_framsida_hemsida

Sommar 2019

Tidningen är fylld med fräscha vittnesbörd från vanliga människor som berättar om hur Gud har förvandlat deras liv. Linda som var arg på Gud och Kjell som hittade en inre styrka är bara två exempel.

16 sidor, vikt 60 gram


14 sep, 2020

Åke fick ett helt nytt upprättat liv

Petter Allgulin | 14 maj , 2020
Åke Samuelsson befann sig långt nere på livets botten. Han gick ibland in i en kyrka för att få lite fika med sina kompisar. En dag när de gjorde det hände det något som fick allting att förändras.

Ake
Åke Samuelsson växte upp som faderslös då hans pappa dog när han bara var fyra år. Mamma hade problem med alkoholen och hade flera olika karlar.
– Jag blev bortstött och fick ingen kärlek, jag kände mig förkastad och övergiven.
Tidigt i tonåren gjorde drogerna entré och fick ett fäste i hans liv.
– Det började med öl, sedan sniffning, hasch, kokain och hela köret.
När Åke var 28 år levde han ett miserabelt liv i Göteborg. Han hade en stor raggarbil och han tog mycket droger och hade olika kvinnor. Han hade fått ett blödande magsår och han försökte vid flera tillfällen avsluta sitt liv. Läkarna tyckte han var ett hopplöst fall och han hade fått sjukpension.
– Ingenting kunde tillfredsställa mitt hjärta.

Möte med Gud

Några kristna ungdomar brukade vara ute och sjunga och tala i en park. Han hade sett dem till och från under ett års tid men han bara skrattade.
– Det där var ju inget för mig.
En kyrka i Majorna brukade bjuda på fika och det hände att Åke och hans kompisar gick in där för att fika. En dag där inne fick Åke frågan om de fick be för honom. Det gick han med på. Han var i en hopplös situation, så om Gud fanns så fick han gärna hjälpa.
– Jag fick då ett möte med Gud och jag såg ett sken. Jag blev totalt löst och både skrattade och grät!
En process av stor förändring fick där sin början. En liten tid senare upplever Åke väldigt tydligt hur Gud uppmanar honom att förlåta sin mamma. ”Aldrig i livet”, var hans respons. Han hade blivit så övergiven och sårad av henne. Senare i bön säger Åke till Gud att han inte klarar av att förlåta sin mamma och att han behöver Guds hjälp om det ska vara möjligt.
– Efter ett tag under Guds bearbetning så kunde jag till slut förlåta henne. Vi kunde prata ut och kramas.
Åke döpte sig och gick med i kyrkan där han tagit emot Jesus.
– Gud fick bli min pappa och min far. Jag fick krypa närmare och närmare honom.

Bönens betydelse

Åke lärde känna ett missionärspar som var starka bedjare. Det ledde till att han fick mycket tro och inspiration för att själv be mycket. Rigmor, en kvinna i församlingen, önskade att Åke skulle be för henne. Han vaknade sedan mitt i natten och hörde Gud säga tre gånger ”Be för Rigmor”.
– Efter tredje gången gick jag ner på knä och bad ungefär en timme för henne.
Dagen efter i kyrkan så träffade han Rigmor. Hon hade haft fruktansvärd ångest och kamp så hon trodde att hon skulle dö under natten. Men det släppte klockan fyra, vid samma tid som Åke bad för henne.

Magsåret

Åke fick ett brev från Sahlgrenska sjukhuset att han skulle operera sitt magsår. När han blev frälst kände han en ström av värme och att det hände något i magen. Han ringde läkaren och sa ”Jag vägrar att operera mig”. Han åkte dit och de gjorde en ny undersökning.
– Jag förstår ingenting, sa läkaren. Det är bara en svag skugga kvar av ditt magsår.
– Det det var mitt första helande som Gud gav mig direkt när jag blivit kristen, berättar Åke.

Mamma och syster

Efter ett tag frågade Åke sin mamma om han fick be för henne. ”Ja, gör det, underbart”, var hennes respons. ”Ska vi be till frälsning?”, frågade Åke. ”Det har jag redan gjort”, svarade hon då. Hon berättade att hon hade varit kristen en period i sin ungdom och nu när hon hade sett Åkes förvandling så hade hon hittat tillbaka till Gud.
Den enda i släkten som var kristen var Åkes moster. Hon hade följt hur Åke hade det och hon ringde Åkes mamma en vecka innan han blev kristen. ”Nu kan du koppla av” sade systern. ”Nu är det igenom. Nu kommer Åke bli frälst”.
Några år senare när Åke var på en evangelisationsresa i Spanien så talade Gud väldigt starkt ”Nu ska du be för din syster”.
– Jag fick ingen ro så jag bad i en hel vecka. Till slut fick jag frid, att jag var igenom.
När han kom hem till Sverige så ringde systern och hennes man. ”Vi har något att berätta”, sa de. Både systern och mannen hade gått ner till kyrkan och lämnat sina liv till Jesus när Åke var i Spanien.

Ute på skolor

Åke har sedan varit runt en hel del på skolor och talat om drogmissbruk. Han har då haft fritt fram att tala om tron på Jesus och evangeliet.
– Att bli frälst är som att vinna högsta vinsten, brukade han säga till barnen och ungdomarna.
Vid ett tillfälle var det 17 elever i en klass som tog emot Jesus. Det började med en tjej som varit väldigt mobbad. De andra i klassen såg hennes förändring och hur hon förlät sina mobbare. Så det drog med sig större delen av klassen till Jesus. Den lokala församlingen blev överväldigad över alla de nya ungdomarna och tidningen Hemmets vän skrev om denna händelse.

Bönerörelsen Sverige 7:14

De senaste två åren har Åke varit engagerad i den nya bönerörelsen Sverige 7:14 som hans svåger Lars Enarson startat. De är en bedjande gräsrotsrörelse, fristående från Sveriges Kristna Råd och påvens inflytande, som ropar till Gud för Sverige och norden utifrån löftet i Andra Krönikeboken 7:14. De har fyra stående böneämnen: 1 - En fördjupad bönerörelse. 2 - En radikal omvändelse. 3 - En genomgripande folkväckelse. 4 - En ny konservativ regering byggd på en judekristen värdegrund som står upp för familjen, fosterlandet och Israel.
– Det är enda vägen. Vi måste vända om och krypa ner på våra knän, säger Åke. Guds folk behöver vakna upp och ta sitt ansvar. Vi reste runt nästan varje dag sensommaren 2018 och hade möten, från Boden i norr till Örkelljunga i söder. Jag fick se en syn när vi var i Örkelljunga. Det var barn som satt i en sandlåda och kivades. Gud sa: ”Det finns många ledare och pastorer som håller på att bråka med varandra. De har inte kommit längre än de där små barnen”.
Nyligen hade de en bönekonferens i Solna som hamnade i hetluften i kristen media och även uppmärksammades i kvällspressen. Andra Krönikeboken 7:14 är de ofta citerade orden: ”Om mitt folk, som är uppkallat efter mitt namn, ödmjukar sig och ber och söker mitt ansikte och omvänder sig från sina onda vägar, då vill jag höra det från himlen och förlåta deras synd och skaffa läkedom åt deras land.”

– Det är underbart att leva med Gud, för det är ett mirakel hela livet, brukar jag säga, avslutar Åke.

PETTER ALLGULIN