Navigera till koncernens hemsidor
Inblicks facebook sida Inblicks Twitter sida

Julnummer av Inblick i Trons Värld!


Julnumret av Inblick i trons värld innehåller nio olika livsberättelser om människor som har fått möta Jesus och fått förvandlade liv. Även artiklar om varför vi firar jul och hur man kan söka Gud och börja följa honom.


Inblick i Trons Värld ​är gott hjälpmedel till att nå utanför kyrkväggarna med evangeliet. ​Tidningen ​ges ut fyra gånger per år och är specialdesignat för evangelisation med några av de bästa vittnesbörden från Nyhetstidningen Inblick. Det är en skatt med härliga berättelser om hur Jesus berör människor med sin kärlek och sen frälser, helar och upprättar. Beställ era tidningar redan idag. 

Gå vidare till beställning


Provläs Inblick i Trons Värld


Här kan du provbläddra i det senaste numret och i övriga tillgängliga utgåvor av Inblick i Trons Värld. Vissa nummer är utformade för specifika målgrupper, men alla pekar tydligt på Jesus.  Det finns tidsangivelse på framsidan, men innehållet är tidslöst och evangeliet om Jesus är alltid lika aktuellt.

Klicka på bilden av tidningen så kan du provläsa innehållet. ​Återvänd sedan till denna sida för att kunna gå vidare till beställningsformuläret!
 
ITV_vinter2020framsida

Julnummer 2020

Här kommer ett redskap för att dela det glada budskapet med dina nära och kära, dina grannar eller dina vänner

Julnumret av Inblick i trons värld innehåller nio olika livsberättelser om människor som har fått möta Jesus och fått förvandlade liv. Även artiklar om varför vi firar jul och hur man kan söka Gud och börja följa honom.

20 sidor, vikt 75 gram



      

ITV_sommar_2020_framsida hemsida

Sommarnummer 2020


Sommaren för med sig många tillfällen att dela med sig ​av den kristna tron. ​Varför inte med hjälp av en tidning?

Sommarnumret innehåller ​​åtta ​goa livsberättelser, samt en steg-för-steg-artikel om hur du kan få en relation med Gud.

16 sidor, vikt 60 gram


      

ITV nr 3_2014 - FRAMSIDA - Webb

Från Islam till Jesus

Vittnesbörd från muslimer som funnit Jesus. Åtta olika vittnesbörd och en artikel som bra beskriver skillnaden mellan islam och den kristna tron.
16 sidor, vikt 60 gram


ITV_vår_2020_framsida_hemsida

​Påsk 20​20

Säsongen omkring påsk för med sig många tillfällen att dela med sig ​av den kristna tron. ​Varför inte med hjälp av en tidning?

Påsknumret innehåller ​​sex ​goa livsberättelser, samt en undervisning om varför vi firar påsk och ​en steg-för-steg-artikel om hur du kan få en relation med Gud

16 sidor, vikt 60 gram

      

Förföljelsen av kristna har förvärrats

Monika Ekström | 23 jan , 2021
Diskrimineringen och förföljelsen av kristna har förvärrats. Det är slutsatsen utifrån World watch list 2021 som är den årliga undersökningen av förföljelsen mot kristna. I de länder som finns med på listan förföljs och diskrimineras cirka 309 miljoner kristna, men totalt handlar det om fler än 340 miljoner kristna runt om i världen.
WWL 2021 A3

– I allt från Västafrika till Jemen har kristna drabbats av diskriminering i tillgången på förnödenheter. I Indien har 80 procent av partners till Open doors nekats hjälp i den officiella distributionen, säger Peter Paulsson, generalsekreterare för Open Doors Sverige.
– När allt mer tid spenderas i hemmen ökar också utsattheten för framförallt kristna konvertiter och kvinnor. Rapporterna om kidnappning, tvångskonvertering och tvångsäktenskap av kvinnor och flickor har ökat.

De extrema länderna

För tjugonde året i rad är Nordkorea på första plats på World watch list. Ett exempel på indoktrineringen i landet är att den dagliga lektionen om ledarens ”storhet” för alla skolelever ska öka från 30 till 90 minuter om dagen, uppger Open doors. Situationen gör att kristna föräldrar sällan vågar berätta ens för sina egna barn om sin tro.
Nigeria är för första gången sedan 2015 med bland topp tio-länderna i listan. Som tidigare år får Nigeria maxpoäng för våld.
– För åtta år sedan var det bara Nordkorea som hade över 80 poäng och därmed kvalificerade sig för kategorin ”extrem förföljelse”. I år är det tolv länder, varav sju ligger i Asien och fem länder återfinns i Afrika. Denna utveckling är minst sagt allvarlig, konstaterar Peter Paulsson.

Allt svårare  i Kina

Ett land som har klättrat upp till topp 20 för första gången på ett årtionde är Kina, som nu är på plats 17. Landets kommunistparti skärpte lagarna för alla religioner under 2020. Även registrerade kyrkor utsattes för allt mer övervakning, både digitalt och fysiskt. Personer under 18 år är fortfarande förbjudna att delta i all religiös aktivitet. Försöken att göra den kristna tron mer kinesisk fortsätter, vilket bland annat visar sig i ”korrigering” av bibelavsnitt, uppger Open doors.
– För några år sedan upplevde många av landets kristna en större rörelsefrihet. Men under senare år och under ledning av Xi Jinping har skruvarna dragits åt igen för Kinas minoritetsgrupper, inklusive de kristna. Ett massivt kontrollsamhälle är under uppbyggnad och landets kyrkor upplever åter hur restriktionerna skärps, säger Peter Paulsson.
I Somalia gav Al Shabaab de kristna skulden för coronaviruset. I länder som Indien och Bangladesh nekades kristna nödhjälp. I Sri lanka blev pandemin ett svepskäl för polisen för att granska en församling. Den globala coronakrisen har blivit en katalysator för förtrycket av kristna minoriteter, det visar Open Doors rapport World watch list 2021.

MONIKA EKSTRÖM